• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stulen husbil

F

F.d. 3088

Guest
Inte så farligt som det låter i rubriken:wink:

Jag undrar hur försäkringsbolagen ställer sig om husbilen skulle bli stulen? En vanlig nyare bil skall ju inte gå att köra utan nyckel. Många sådana fall går till Tingrätten där försäkringsbolaget vägrar lämnar någon ersättning med motiveringen att bilen inte går att själa utan nyckel (försäkringsbedrägeri) kunden känner sig då kränkt.
Tjyvarna stjäler ju numera nyckeln först sedan bilen.:mad:
Försäkringsbolagen begriper inte att det går att vincha upp en bil på kärra, och sedan åka och slakta den :rolleyes:

Spånade lite: kanske man skulle lägga in ett inlägg kvickt här på sidan om huset skulle bli stulet, dekalen och numret sitter ju på plats (åtminstone på min) ser någon bilen ringer man polisen.:cool:

F

F.d. 28145

Guest
Sv: Stulen husbil

Eller kanske man bör göra somm denna ägare gjort?

Fast tjuven kan ju ta bort märkningen!?

Varning.JPG

M

munken

Guest

Det kanske skulle kunna gå att ordna en flik som man skulle kalla EFTERLYST eller STULET . Vi som är ute på vägarna både ser hör.Man skulle kunna lägga in tex kännetecken, dekaler etc.så att man kanske kunde hjälpa någon att få tillbaka sin ÖGONSTEN eller tillhörigheter.

Hoppas detta va nåt 920 Munken

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Det är bara att höra av sig via Kontakta Oss om ni vill ha ut en efterlysning så lägger vi in den på lämpligt sätt.
Uppstår det ett behov så lägger vi upp ett separat Forum för detta.
Vi får väl sannerligen hoppas detta inte blir nödvändigt utan att vi får behålla våra pärlor.

F

F.d. 3088

Guest

Hej Håkan

Det var ju en enkel o bra lösning du kom med:)

Gurra

Senast redigerad av en moderator:
Toppen