• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stulen Husbil i Spanien

F

F.d. 9536

Guest
Hej alla ni som åker runt i Spanien och Portugal,
Vi blev kontaktade av ett tyskt par som blev bestulna på sin husbil på en ställplats i Tarifa i slutet av januari. Bilen var larmad och en kedja låste framdörrarna. Ingen nyckel fanns inne i bilen. När paret kom tillbaka efter en promenad var bilen borta och ingen i de tre andra bilarna som var där hade hört eller sett någonting. De erbjuder en hittelön på 5000 euro. Bilen är en Carthago alkovbil med registreringsnummer RV-MB 2525. Bilen har setts på solkusten efter bortförandet. Kontakta dem på telefon 0049-15115009985 om ni har sett eller ser den och larma polisen! Vi gör detta inlägg för vi måste alla hjälpas åt så att vi kan åka säkert. Var rädda om varandra och er husbil!

Senast redigerad av en moderator:

Anders H

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
2360
Medlemskap
2025
Sv: Stulen Husbil i Spanien

Låter beklämande! Det innebär att tjuven har tillgång till elektronik som öppnar startspärren vilket jag blir mycket fundersam över.
Anders H:wideeyed:

Senast ändrad:
F

F.d. 53012

Guest

Det var nog så enkelt att bara tog upp den på en dolly och drog iväg som en bärgning ingen reagerade säker på det (startproblem) trodde nog dom som såg på. Vi utgår alltid från våra egna hedliga tankar men det skiter yrkesförbrytare i.

Marianne och Lars

FD HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1832
Medlemskap
2022

Hej!
Jättetråkigt att sådant här förekommer. Men samtidigt vill vi påminna om att här i Spanien finns väldigt många husbilar. Vi tvivlar inte på att detta har hänt men hur fick ni informationen?

Befinner ni er också i Spanien?

Sådana här händelser skrämmer upp många och gör att de kanske aldrig vågar åka hit. Vi tycker att flera svenskar borde åka hit och njuta av ljuset, värmen har det tyvärr inte varit så mycket med den sista tiden, men det finns så många härliga upplevelser ändå.

Idag har vi haft varmt mitt på dagen, just nu 19.20 12.5 grader, så nätterna är lite kyliga.

Självklart bör man ju som säkerhet se till att ha båda nycklarna med sig när man lämnar bilen.

Konstigt att bilen kan försvinna mitt på dagen utan att någon har sett hur det har gått till.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Hej,
det är bara att läsa i starten av denna tråd.
Toppenbra att använda HBK när stölder av husbilar inträffar.
Kan också vara bra att ha några bilder bilder på husbilen tillgängliga på något annat sätt än enbart datorn som förmodligen ligger kvar i husbilen.
Ett förslag kan vara att ha bilderna i mobiltelefonen. Det underlättar söket för polisen och oss andra.
V-backen ;)

F

F.d. 9536

Guest

Hej Marianne och Lars. Ja vi befinner oss i Spanien.

Det unga paret som blivit av med sin husbil reste nu runt utmed solkusten och letade efter sin stulna bil.
Den bild som finns på inlägget hade dom med sej och delade ut till folk på olika campingar och ställplatser.
Vi ville bidra med att sprida detta dels för att varna andra HBK:are och dels för att hjälpa det tyska paret.

Yvonne och Christer

Toppen