• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stulen husbil 2012-11-03

Trixie & Co

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
10145
Medlemskap
2025
Bilen har inte kommit till rätta och lär väl heller aldrig göra det. Det har ändå löst sig på ett bra sätt. Vi har fått full ersättning från vårt försäkringsbolag, Trygg-Hansa, och har köpt en ny bil. Det har varit jobbigt och detta vill vi inte uppleva en gång till så den nya bilen utrustas med larm och GPS-söksändare som är anslutet til larmcentral.

Det finns ju massor av larm att välja på så det valet är inte lätt. Av stöldskyddsföreingen, SSF, blev jag dock rekommenderad Cobra från Canbus som är ett larm anpassat för husbilar byggda på Fiat Dicato.

Slutet gott - allting gott

Draumur

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Sv: Stulen husbil 2012-11-03

Bra att allt gått bra. Tack för tipset om larmmodell. Vi letar efter ett till vår nya husbil.

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Bra att det ordnade sig. För att se det hela lite positivt är det kanske bättre att husbilen har försvunnit för alltid ...än att ni skulle fått tillbaka en misshandlad och förstörd bil.

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Ok. kollade länken. Trodde anslutning till Larmcentral i första posten innebar att t.ex. Securitas satt och övervakade vad som hände med min bil :).

Så ser jag även att man får köpa till en GPS-modul om man vill ha den funktionen.

Prislistan säger 2280Kr + moms för själva larmet, om någon undrade över priset.

Toppen