• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stugor på campingplatser ???!!!

F

F.d. 29925

Guest
För egen del anser jag att stugor på campingplatser borde ej vara tillåtna.
Tänk på att hotellnäringen går miste om de inkomsterna som nu hamnar hos fel leverantör. Dessutom bor man betydligt mera komfortabelt på hotell.:D

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

stugor tilhör campingar har gort så ända sen jag började campa 1963, inget märkvärdigt med det det kompleterar vartannat, jag förstår inte varför det inte skulle passa på en camping, se ULLARED dom har hela köret och bygger ut campingen.

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Ullared har inga stugor på campingen.Däremot har dom stugor och husvagnar till uthyrning på stugbyn på andra sidan.Skilj på campingen och stugbyn.
HaDe Hasse:twitcy:

annettehn

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
7661
Medlemskap
2025

Jag sitter just här i Ullared i min husbil och läser i informationen jag fick när jag checkade in.
Här över en bild på HELA området så står det "Välkommen hit! På Gekåsbyn har vi 1300 bäddar och 500 campingplatser. Här ser du en översikt över alla våra boenden"
Så jag tolkar nog att allt ingår i Gekåsbyn,,,,,,

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2026

Eftersom du sitter på campingen så vill jag att du talar om var stugorna står på campingområdet.När vi var där så var stugorna i stugområdet .Har dom flyttat dessa till campingområdet nu ???Kan du campa med husbilen i stugbyn??

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Jag hänger inte riktigt med i retoriken eller vem som menar vad (bryr mig inte så mycket om det heller om jag ska vara ärlig). Skall bara reflektera till på hur dom har det i vårt vackra grannland Norge där det finns allt på ett och samma ställe när man pratar om Camping. Vi själva (fortfarande husbilslösa) har bott i enskilda stugor & lägenheter eller i större flerbostads-stugor/hus, där det fanns alla boendevarianter. Man kan säga att 9 av 10 campingar hade allt från enmannatält till husbilar, fast stationerade husvagnar med trall & trädgård till lyxboenden för 1200:- NOK natten (*** hotellstandard) som när vi t.ex. hamnade i Tromsö. Vad spelar det för roll när man kommer 18:30 på kvällen och allt i princip är fullt, speciellt på helger!!!?
Oavsett vilket, om det nu står en skylt STÄLLPLATS då förväntar jag mig en ställplats för husbilar, står det CAMPING, då blir det som det blir, är jag i Norge då sk...r jag i vilket bara jag får ett tak över huvudet (snart eget tak) och "gillar läget". Dagen efter kan man fundera på om man trivs eller inte och handla därefter. När vi besteg Preikestolen i Lysefjorden för några år sedan, då var vi glada att vi fick den möjligheten, inte sjutton brydde vi oss om stället där vi så småningom övernattade i 9 dagar, eller "icke budgeterade" kostnader så mycket. Målet var Preikestolen, vi hade ingen aning om vad det skulle vara för typ av boende, men bra blev det!

Bilden är lånad från nätet (min HD med alla bilder har kraschat så nu måste vi dit igen för att ta egna bilder. Nu åker vi i alla fall i en egen "plåtis" och bryr oss inte så mycket om var vi hamnar, bara vi kan återigen ta oss till toppen på några timmar):
Preikestolen-Pulpit-Rock-750x520.jpg

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Bilden är lånad från nätet (min HD med alla bilder har kraschat så nu måste vi dit igen för att ta egna bilder.

Att mina hårddiskar förr eller senare kommer att krascha har fått mig att spara i molnet, eller rättare sagt i två moln för att vara extra säker.

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Tack Anders, det blev en läxa för mig. Timecapsule var igång, det är bara det att jag glömde markera min externa WD disk (med alla bilder) för backup. Den kraschade och gav mig en djup depression som jag ännu inte har repat mig efter... : )

F

F.d. 25802

Guest
Sv: Stugor på campingplatser ???!!!

För egen del anser jag att stugor på campingplatser borde ej vara tillåtna.
Tänk på att hotellnäringen går miste om de inkomsterna som nu hamnar hos fel leverantör. Dessutom bor man betydligt mera komfortabelt på hotell.:D

Jag håller med. Vi borde även förbjuda alla mataffärer, restaurangernas inkomster hamnar nu hos fel leverantörer. Dessutom är det mycket godare och bekvämare att äta på en restaurang än hemma..

Om man sen även förbjöd husbilar, så skulle nog hotellen tjäna ännu mer! :twitcy:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Jag väntar bara på att de privata parkeringshusen också skall börja lobba i kommunerna för att man skall förbjuda personbilparkering på gator och torg.

Ägarna till parkeringshusen förlora ju mycket pengar på att personbilar kan parkeras på gator och torg, ofta helt gratis! :confused::mad:;)

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028

Inte i Göteborg, här kostar gatuparkering "skjorta" iofs beroende på var du parkerar, annars är det boendeparkering som gäller... Rena Robin Hood modellen (fast i omvänd riktning) och Gud nåde dig om du missar datumparkering eller annat du inte är van vid... : (

F

F.d. 29701

Guest

å vi skall inte tala om dom som fricampar det finns ju campingplatser

BeRoka

FD HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022

Ullared har inga stugor på campingen.Däremot har dom stugor och husvagnar till uthyrning på stugbyn på andra sidan.Skilj på campingen och stugbyn.
stugbyn är den ursprungliga campingen där låg stugor långt iinan Gks köpte området på grund av att där var stugor från början så var det natuligt att fotsätta med stugor på den platsen, stugbyn tjänar dom pengar på men inte campingen, förklaringen har jag fått av Kent omdetsen stämmer får var oen skäv avgöra,

Toppen