• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Struvor

Kjell & Britt-Inger

HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
4375
Medlemskap
2025
Vi har tittat på "Jul med Ernst" och då blev vi lite sugna på att göra egna struvor. Jag (Catrin) gick runt i stan för att hitta ett struvjärn, nu var detta omöjligt att finna! Då tänkte jag mina svärföräldrar har allt och de kanske har ett struvjärn. Kjell fick ringa sina föräldrar och visst hade de struvjärn, fast de fick leta rätt länge. Så igår kväll kom de med två stycken struvjärn. Tyvärr hade de inte hittat stången som håller själva formen, men min goa sambo är en uppfinnare så han kom på hur vi skulle göra. Så idag på själva julafton så testade vi att göra struvor, vi är ensamma hemma så om vi misslyckas så är det ju bara vi som vet hur det går:spinny: Smeten är enkel att göra 1 ägg, 1dl mjöl och 1 dl mjölk.

2010-12-24.jpg
Kjell tyckte detta var jättekul, så han gjorde en hel del! Till kaffet blev det nygjorda struvor, mmmmmm:santa1:

Senast ändrad:
Toppen