• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stridsvagnshinder!!!

F

F.d. 3088

Guest
Ursäkta den vassa rubriken :D

Fick en fundering inför kommande husbilsperiod. märkte förra året att det hade blivit mera hinder för oss så vi inte skulle komma fram överallt där vanliga personbilar kunde köra. Hindren består av betongsuggor, stenblock, stockar som hänger i luften bockar så man inte kommer runt med bilen mm. mm.
Då kommer min undran är samtliga dessa lagliga med tanke på utryckningsfordon mm
Krävs det tillstånd att skapa dylika, förekommer även skyltning av tvivelaktig natur.
För mycket begärt kanske eller skall vi göra så här: Ser vi något tvivellaktig i vår närhet ring eller maila kommunen eller annan berörd myndighet och ifrågasätt ,så kanske någon av oss blir glad om hindret är borta när vi kommer resandes till din kommun

En tanke bara

Mvh/Gurra

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Stridsvagnshinder!!!

Kom att tänka på en sak:cool:
Någon som sett något riktigt skräckexempel av hinder :confused: eller någon plats som är helt körd för husbilar :confused:
Eller kanske något ställe att rekomendera:music-icon:

Gurra

Leif-143

FD HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021

ser jag såna fjanterier, så vänder jag på klacken, för det finns fortfarande ställen där de välkomnar husbilar. dock är jag lite dum som inte kontaktar de lokala affärs och restaurang idkarna och förklarar
varför jag inte gynnar just dom.

F

F.d. 7282

Guest

Ursäkta den vassa rubriken :D

Fick en fundering inför kommande husbilsperiod. märkte förra året att det hade blivit mera hinder för oss så vi inte skulle komma fram överallt där vanliga personbilar kunde köra. Hindren består av betongsuggor, stenblock, stockar som hänger i luften bockar så man inte kommer runt med bilen mm. mm.

Mvh/Gurra

Jag vet inte vilken personbil som fixar detta............:D eller menar du på bredden??

// Pär

BerntMgn

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2025

Hej
Vill gärna göra ett inlägg.
Bakgrund. Vägnätet i Sverige är oftast Vägverkets ansvar o ibland kommunens,
men ganska ofta enskilda vägföreningars.(> 70000)
Som en sådan representant vill jag nämna att beslut om gupp/stridsvagnshinder är
nått vi tar till i yttersta nödfall, men med myndigheters godkännande.
Hindrens utformning är väl reglerat o gör säkert ingen skillnad på fordonstyp.

F

F.d. 3088

Guest

bredden Pär, samt att dom är placerade i serpentin :D

Gurra

Toppen