• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strandstuvikens CC-camping

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Vi har stått en natt på Caravan clubs camping Strandstuviken för 30kr med el som är ett medlemserbjudande för medlemmar Stockholmssektionen.
Fin välskött camping mellan Nyköping och Oxelösund. Medelhavsvärme på fredagen... det som var intressant att se var att granncampingen Strandstuviken -SCR tog 250 kr/natt med el och CC-campen 200kr och den var finare ??

Vi åkte ner till Oxelösund och ställplatsen i Femöre där det blåste småspik...
hade ingen lust att stanna där.
...vidare till Gamla Oxelösund som är en pärla...på den gamla sjömanskrogen Oxselökrog vid havet, där vi tog en Havstallrik till lunch (lax, inlagd strömming, 3 sorters sill , ägg med kräftskärtar) allt hemlagat, mumsfilibbabba...
Vi var oxså tvungna att passa på och köpa lite fikabröd att ta med ;)

Under tiden vi åt drog åskmålnen in från havet, så vi drog vidare upp i Sörmland som är som vackrast nu...
hörde på radion att Sverige leder med 2-0 just nu :)

Bosse

Senast ändrad:

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Strandstuvikens CC-camping

Jag tror att många kanske inte tar in på en CC-camping för att man tror att den är till främst för medlemmar.
Men alla är nog välkommna om plats finns, och de har den goda smaken att inte ta ut någon bokningsavgift...
för den campingen som gör det får inte oss som gäst.
Har som ny medlem också ett par gratis nätter på en av deras sk rikscampingplatser så snart är årsavgiften insparad.
Nu väntar snart inre Norrland på besök... och då är det inga problem att hitta fina platser för fricamping utan trängsel...
inget Ullared över min döda kropp...:p:

Bosse

Toppen