• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Strömmingsfiske

F

F.d. 52936

Guest
Sv: Strömmingsfiske

Man kan säga "glädjedödare", om en 68åring nån mer gång i livet skulle få en strömming på kroken anser jag inte det vara livshotande. Däremot kan resan till och från fisket vara betydligt farligare.
Skriver inte här ofta, läser alt mer sällan. När det händer finns alltid någon med en väldigt negativ inställnin som får luft. Och det märkliga är att det oftast är samma personer som har åsikter. Säger inte att dom alltid är fel, men många ggr "kapar man tyckare som jag" vid fotknölarna.
.
 
F

F.d. 25463

Guest
Sv: Strömmingsfiske

Idag fanns det gott om strömming i Bråviken.
Fiskade från land nära Kolmården enligt tips tidigare i tråden.
Mvh Pelle
 

Missen

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Västervik
HBK-Nr
13498
Medlemskap
2024
Sv: Strömmingsfiske

Strömmingen ska frysas in tillsammans med vatten så håller den sig längre.hörde på radion att man kan skölja Strömmingen ordentligt och sedan frysa in den helt orensad. Provade det förra året och det fungerade utmärkt dessutom var fisken mer lättrensad när den varit frusen
först
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Strömmingsfiske

I Karlshamns hamn fiskade man strömming i går .
Kallas förmodligen småsill där.
LasseW
 

Willy

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
164
Medlemskap
2023
Sv: Strömmingsfiske

Ja, de fick sill men de stora sillstimmen kommer snart. Då blir det fullt med folk på östra piren. Det är på östra piren det ofta står husbilar. Mycket fin utsikt mot Kastellet och hamninloppet. Bor själv bara 10 minuters promenad därifrån.
/Willy
 
Senast ändrad:
Toppen