• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strömlös!

F

F.d. 50471

Guest
Upptäckte att det är helt strömlöst i bodelen på vår Knaus sporttraveller 500 -05 Har kollat säkringar, men allt är helt. Fungerar varken med 220V eller 12V
Finns det något man kan göra, som att trycka in någon "hemlig" knapp som löst ut?

F

F.d. 55397

Guest
Sv: Strömlös!

helt säkert nån huvudknapp du inte kollat/hittat :)

Om du har 230V anslutet så funkar inte 12V men 230V uttagen funkar?

Har du spänning i batteriet eller har det tömts i vinter?

Kenneth & Lisbet

HBK Medlem
Kommun
Kävlinge
HBK-Nr
6931
Medlemskap
2025

Hej.
Hade samma problem med vår Knaus Sky I LEG 2013 för två veckor sedan. Tag loss pluspolen på bodelsbatteriet några sekunder när du satt dit den igen så fungerar det säkert igen. Vad felet beror på har jag inte fått något svar på ännu.
Lycka till!

F

F.d. 50471

Guest

Tomt batteri var problemet. Trodde att batteriet laddades när man hade 220 anslutet, men så verkar det inte vara. Startade upp motorn, och vips var strömmen tillbaka.

Lars48

FD HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9169
Medlemskap
2023

Kolla laddaren den har ofta en on/off knapp, har själv råkat ut för att laddaren slutat jobba. Återställt on/off knappen och vips allt ok igen

Toppen