• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

strömförlust

F

F.d. 55850

Guest
Hej!
vad kan dra ur strömmen ur bodelsbatterirna fast jag kopplar ifrån dom med
knappen på panelen i min black magic.
strömmen är slut på ca 4-5 dagar om jag inte kör bilen

Göte J

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2025
Sv: strömförlust

Prova med att ladda batterierna och sedan koppla loss minuspolerna och vänta i 4-5 dagar. Laddas de ur även då? Byt ut dom! Om batterierna fortfarande är ok, då blir det till att felsöka. En amperemätare tex tångamperemätare underlättar. Om man plockar ur en säkring i taget så ser man förhoppningsvis när strömmen minskar. Om urladdningen går på 4-5 dar bör den vara på en eller annan ampere, beroende på hur stor batteribank du har.
// Göte J

G

Göran & Carola

Guest

Bl. a. brukar det vara inställningar som datum, klocka på olika typer av paneler, t. ex, bilradio, bilens instrumentpanel och dylikt.
All detta måste man ställa om när man kopplar ifrån batteriet.

Såg efteråt att batteriet tömdes på 4-5 dagar, så då måste det naturligtvis vara något annat!

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55850

Guest

Hej igen

Bland annat så är bilradion kopplad direkt till batterierna även solpanelen kan tydligen dra ur strömmen kan eventuellt vara något annat också.
Men nu har den stått i ca: 1,5 vecka och all ström finns kvar

Toppen