• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Strömbrytare????

S

seamaster

Guest
Hej
Vi är nyblivna ägare till en Swift Kontiki Fairway -99. Nått som vi bara inte listat ut är vad denna brytare med röd lampa är till för?! :wideeyed: Är det någon som kan hjälpa oss med detta?

Hälsn Anki och Tony

Bilagor

• IMG_0591.JPG
    IMG_0591.JPG
    1,8 MB · Visningar: 31

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: Strömbrytare????

Tror det är strömbrytaren för gasoldrift. Den vänstra är för ström med två effektsteg, vid gasoldrift skall denna stå på "0" och den omfrågade på "låga"
Har instruktionsbok på denna men inte till hands just nu men kan återkomma om det behövs.

S

seamaster

Guest

Den övre svarta panelen har vi fått koll på, det är den vita strömbrytaren med lampa som vi inte förstår va den är till för. Vi har provat det mesta.. dock inte som Linder hade som förslag, att det skulle vara en 230 v inverter till just det uttaget. Ska kolla detta. :spinny:

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Den var bra Bror!

Härk. Sökte lite på de och fick fram kastrerad rentjur. I hälsingedialekten som har följt mig genom livet och varit enbart positivt finns en hel del , för andra, konstiga ord. Härk hör väl hemma lite längre norrut. Tror inte att du tycker att din husbil är som en kastrerad rentjur. Snarare tvärtom. Om tvärtom är möjligt.

Då jag flög kallade vi vår Lillcub för en fin "spark".

Tycker att din husbil är en fin "spark". (men härk?)

Hare från Alve

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Den övre svarta panelen har vi fått koll på, det är den vita strömbrytaren med lampa som vi inte förstår va den är till för. Vi har provat det mesta.. dock inte som Linder hade som förslag, att det skulle vara en 230 v inverter till just det uttaget. Ska kolla detta. :spinny:

Mittåt, mittåt fel av mig. Den undre vet man inget om så det bör ju kollas upp.

S

seamaster

Guest

Nja nån koverter verkar det inte va.... har provat det mesta nu när vi va ute å åkte. Knäppt å tryckt mellan 220 lägen å 12 volts lägen :) kopplat å haft oss, å inget har hänt... så vi är fortfarande bet på vad denna "knapp" kan va till :)

S

seamaster

Guest

Nuuuu :) äntligen har vi fått svar på vad våran konstiga strömbytare är till för. Mötte ett trevligt par med en exakt samma Kontiki som våran på en parkering utanför Rotan i Uddevalla. Va ju absolut tvungen å fråga dom om dom hade samma skumma kontakt i deras bil? :D :) åh jo då! de visste dom :p: det är alltså en strömbrytare till uppvärmning av spillvatten tanken! Hade vi nog faktiskt aldrig gissat på själva, nybörjare som vi är :)

Toppen