• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

STORVINST

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025
w00t.png
w00t.png
Kolla vad jag fick i mailen idag :twitcy:.
En vinst av en hyfsad dragbil BMW 2010 X6 35iM . O en slant till soppa 750.000 GBP (som lär behövas;) )följer med så man verkligen kan ut o teståka.

Bara till att skicka in dokumentet o sen vänta på att hämta ut bilen.

Undrar om man kan få dragkrok monterad till hämtningen?
------------------------------------------

Fattar inte vad folk vinner på att skicka ut den här typen av mail:mad::confused:?

Bilagor

• BMW PROMO[1].doc
    120,5 KB · Visningar: 307

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025
Sv: STORVINST

Den siste idioten är som bekant inte född ännu.
Av någon anledning finns det folk som går på sån't här.
Man kan tycka att det är ofarligt att svara på dylikt men har dom fått en kontakt blir det snabbt otrevligt tonläge när man inte betalar de "avgifter" som skall betalas för att få ut "vinsten".
Trist att brott av denna typ prioriteras så lågt att det i stort sett är ofarligt att syssla med dem.

smålänningen

HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2025

Måste säga att brevet var väldigt snyggt utformat och mailadressen man ska skicka det till är nästan samma som den officiella adressen i England. Tror det skiljer ett E om jag kommer ihåg rätt.

B

Byggare Bob

Guest

w00t.png
w00t.png
Kolla vad jag fick i mailen idag :twitcy:.
En vinst av en hyfsad dragbil BMW 2010 X6 35iM . O en slant till soppa 750.000 GBP (som lär behövas;) )följer med så man verkligen kan ut o teståka.

Bara till att skicka in dokumentet o sen vänta på att hämta ut bilen.

Undrar om man kan få dragkrok monterad till hämtningen?
------------------------------------------

Fattar inte vad folk vinner på att skicka ut den här typen av mail:mad::confused:?
Du, då är vi två som har vunnit! Jippy!!
Du får både dragkrok och radiomast! OOOtrorligt!:p:p:p

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Om man anger sina kontonummer går det smidigare att få de 750.000 punden.
:)

Ps. Gör inte de jag skämtade. Ds.:D

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026
Sv: STORVINST 105 US = 700.000.00

Detta kom på min mail idag från DHL!!

Dear Customer !

We have been waiting for you to contact us for your Confirmed Package that is registered with us for shipping to your residential location

We thought that the sender gave you our contact details and that you would have contacted us by now. We would also let you know that a letter is also attached to your package
However, we cannot quote its content to you via E-mail for privacy reasons

We understand that the content of your package itself is a Bank Draft worth $700,000.00 USD; in FedEx we do not ship money in CASH or in CHEQUES but in Bank Drafts only. The package is registered with us for mailing by your colleague, and your colleague explained that he is from the United States but he is in Nigeria for a three (3) month Surveying Project and for he is working with a consulting firm in Nigeria, West Africa. We are sending you this E-mail because your package is been registered on a Special Order
What you have to do now, is to contact our Delivery Department for the immediate dispatch of your package to your residential address.

Note that as soon as our Delivery Team confirms your information, it will only take us one working day (24 hours) for your package to arrive at its designated destination. For your information, the VAT & Shipping charges as well as the processing fees have been paid by your colleague before your package was registered.

Note that the payment that is made on the Processing, Premium & Clearance Certificates, are to certify that the Bank Draft is not a Drug Affiliated Fund (DAF) neither is it funds to Sponsor Terrorism in your country. This will help you avoid any form of query from the Monetary Authority of your country However, you will have to pay a sum of $105 US Dollars to the FedEx Delivery Department for the Security Keeping Fee of the FedEx Company as stated in our privacy terms & condition page.
Also be informed that your colleague wished to pay for the Security Keeping charges, but we do not accept such payments considering the facts that all items & packages registered with us has a time limitation and we cannot accept payment not knowing when you will be picking up the package or even respond to us. So we cannot take the risk to have accepted such payment in case of any possible demurrage.
Kindly note that your colleague did not leave us with any further information.

We hope that you send your response to us as soon as possible because if you fail to respond until the expiry date of the foremost package, we may refer the package to the British Commission for Welfare as the package those not have a return address.

Kindly contact the delivery department (FedEx Delivery Post) with the details given below:
FedEx Delivery Post Mr. Thomas Martins.

mr_thomasmartins_fedexpost@live.com

Kindly complete the below form and send it to the email address given above. This is mandatory to reconfirm your Postal address and telephone Number.

FULL NAMES
POSTAL ADDRESS
CITY
STATE
COUNTRY
TELEPHONE
SEX
OCCUPATION
Kindly complete the above form and submit it to the delivery manager on: fedex.postservices1@live.com

As soon as your details are received, our delivery team will give you the necessary payment procedure so that you can effect the payment for the Security Keeping Fees. As soon as they confirm your payment receipt of $105 US Dollars.

They will not hesitate to dispatch your package as well as the attached letter to your residence. which usually takes 24 hours being an overnight delivery service
Note that we were not instructed to email you, but due to the high priority of your package we had to inform you as your sender did not leave us with his phone number because he stated that he just already arrive Nigeria and he has not gotten a phone yet. We personally sealed your Bank Draft and we found your email contact in the attached letter as the recipient of the foremost package.

Ensure to contact the delivery department with the email address given above and ensure to fill the above form as well to enable a successful reconfirmation.

Yours Faithfully

]Mr. James Wellington

FedEx Online Team Management
All rights reserved. © 1995-2010

This E-mail is only for the above addressees. It may contain confidential or privileged information. If you are not an addressee you must not copy, distribute, disclose or use any of the information in it or any attachments
FEDEX INTL>>>LICENCE OF FEDERAL EXPRESS CO-OPERATION>>>.

Alve

FD HBK Medlem
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023

Det är ju helt otroligt vilket arbete dom börjar lägga ner på långa texter för att det skall se trovärdigt ut. Dessutom kan jag inte se att man genast fiskar efter kontonummer utan man gör en extrasväng med att det skall betalas 105 §. Jag misstänker att det kommer en fortsättning. Eller kanske man är ute efter endast den inbetalningen.

Bland min skräppost dyker det nu ideligen upp mail med en avsändare som ingår bland mina kontakter. Jag öppnar dem ändå inte eftersom jag kan se att texten är på engelska och jag vet att den kontakten inte kan engelska.
Den tekniken tycker jag verkar helkorkad.

Är det någon som känner igen det och har listat ut vad det går ut på?
:mad:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Det är helt enkelt så att det ligger oerhörda förmögenheter och skriker efter nya ägare. Jag har fått erbjudanden om att hjälpa till med att ta hand om olyckliga ägarlösa förmögenheter från amerikanska soldater som hittat den framlidne Irakiske diktatorns nedgrävda mångmiljonbelopp och från kungligheter i fjärran östern som erbuder 30% för min uppenbarligen internationellt kända kompetens som investerare. Men dessutom en del meddelanden från stora internationella lotterier (vilka dock inte har råd med annat än hotmailkonto) där jag haft den enastående turen att vinna mångmiljonbelopp utan att köpa någon lott. Så kan det gå när man har riktigt flyt!
Aake

PS. För den som vill fördjupa sig i dessa sk Nigeriabrev så finns nöjsam läsning på Welcome to 419Eater

Redigerat genom tillägg av PS

Senast ändrad:
Toppen