• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Storoffensiv nätbedragare???

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025
Många har i dagarna, även jag, blivit uppringda av en kvinna som uppger att hon ringer från Microsoft.
"Bad henne hövligt men bestämt åka till en varmare plats". Vet dock inte om hon redan var där!
Blev uppringd igen denna gång från "Windows". det var 10 minuter efter det tidigare samtalet. Samma kvinna

Hur kan man befria sig från dessa samtal. Är med i nix men det verkar inte hjälpa (samtalet kommer naturligtvis från ett skyddat nummer.)

Dottern har samma problem flera gånger om dagen rings det.

F

F.d. 55374

Guest
Sv: Storoffensiv nätbedragare???

Vi svarar ej på okända nummer, nix släpper igenom en hel del samtal.
Tommy R

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jag har börjat med att säga att pengarna är slut, jag har köpt roliga leksaker för pengarna istället. Har idag bara ringt 3 st. Iof sig ingen riktig bluffare. Men igår var det det.:swoon:
Igår satte jag i telejacket igen efter ngr veckors urdragande, kommer nog dra ur det igen.
Susanne

Nizze

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025

Jag brukar svara ganska snart att: jag är inte intresserad, och lägga på luren. Ibland säger jag ifrån innan de hinner förklara färdigt.

Häromdagen när det ringde så var det en mesig kille som pratade. Tänkte säga min fras men lyssnade av vad han ville först. Tur var väl det för det var chaufören till lastbilen som skulle leverera våra fönster som vi väntat på i flera veckor nu.

//Anitha

Senast ändrad:
I

Ice-Man

Guest

Säg att du inte har någon dator :)

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026

Har sedan 15 år hemligt nummer = inte ett säljsamtal :)
Visst det kanske är en och annan person som inte "hittar" fram, som man vill ska ringa. Men det är aldrig någon som klagat.

Sen kan det vara en och annan undersökning som kommer igenom. Men då är det alltid intressant att höra hur de har fått tag på mitt nummer. Hos SCB slumpas numren fram av en dator. Personen som ringer vet inte vart de ringer och det tycker jag är OK (har kollat detta med SCB)

NIX verkar det vara färre och färre som bryr sig om.

Ha en en härlig helg

I

Iveco 35

Guest

Hustrun har kommit på ett bra sätt när det kommer sådana samtal hon lyssnar en stund sedan skriker hon förlåt jag hör inte vad du säger hallå nä jag hör dig inte, sen lägger hon på.:D

Kent & Marita

HBK Medlem
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024

Brukar fråga efter deras hemnummer så jag kan ringa dom när dom är lediga.
Eller spela intresserad, stänga av mikrofonen och se vad som händer. En pratade i tre minuter innan han förstod att det inte var nån i andra änden. Då hindrade jag honom från att ringa nån av er.:wub:

F

F.d. 55397

Guest

Vid "enkäter"; var intresserad men fråga efter faktureringsadressen då du faktiskt är konsult med specialitet på tyckande..

F

F.d. 2591

Guest

Har sedan 15 år hemligt nummer = inte ett säljsamtal :)
Visst det kanske är en och annan person som inte "hittar" fram, som man vill ska ringa. Men det är aldrig någon som klagat.

Sen kan det vara en och annan undersökning som kommer igenom. Men då är det alltid intressant att höra hur de har fått tag på mitt nummer. Hos SCB slumpas numren fram av en dator. Personen som ringer vet inte vart de ringer och det tycker jag är OK (har kollat detta med SCB)

NIX verkar det vara färre och färre som bryr sig om.

Ha en en härlig helg

Hej

Absolut det bästa med hemligt nummer, då får man inga konstiga tel samtal

Stig.B.

F

F.d. 55464

Guest

Det där med att börja prata finska, var bra. Jag anammar detta. Skall bli kul att prova.:)

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Man kan använda Vemringdes samtalsfilter:

mzl.mqhnhvvy.320x480-75.jpg

F

F.d. 50195

Guest

Det är enkelt, upprepa med en fånes intensitet "jag ska inget ha" oavsett vad de säger.
Går inte att argumentera emot och får dom att tröttna snart :)

F

F.d. 53227

Guest

Bra förslag, jag hakar på och pratar finska nästa gång !

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Har inte tid med dig!

min stomipåse sprack just

/Bosse