• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stormen Ivars framfart.

F

F.d. 30064

Guest
Ett telefonsamtal fredag FM; stormen Ivar har demolerat Carporten på uppställningsplatsen där vi vinterförvarar husbilen. Och ja, antennen avbruten o hittad några meter från bilen, tackräcket avbrutet, bakre listerna spruckna, markisen gått av fram, bucklor på sidan och bak vid stegen och diverse repor på tak o sidor. Det är det vi ser vid första översyn :( Kontaktar vårt försäkringsbolag Trygg-Hansa som utan diskussion upprättar en skadeanmälan och ber oss köra den till valfri verkstad för åtgärd. Känns skönt att bli så bra bemött av sitt försäkringsbolag mitt i allt elände. Hoppas bara nu att någon häruppe kan fixa detta. Hade dock kunna varit värre, husvagnen i carporten bredvid oss hade dessutom fått ett stort hål i taket.

God Jul till er därute, var rädda om varandra.

Sylvia

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025
Sv: Stormen Ivars framfart.

Jag var på jobbet (Östersunds sjukhus ) och körde rerservkraften i förebyggande syfte på ev. strömavbrott, under stormen Ivar
När jag kom hem var det bara trasor kvar av det nyinköpta Julaöverdraget
Vi klarade oss nog ganska lindrigt ändå ett par träd har fallit på baksidan
det var det enda.
Marita var ensam hemma och trodde ett tag att fönstren skulle blåsa in.

benzen

HBK Medlem
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
10856
Medlemskap
2025

Mina bekantas plåttak på både boningshuset och ladugården blåste av samt växthuset är det bara skrot kvar av så visst var det stora krafter i stormen.

Bilagor

• ivar.jpg
    ivar.jpg
    82,3 KB · Visningar: 5
  • ivar2.jpg
    ivar2.jpg
    11,5 KB · Visningar: 755
  • ivar3.jpg
    ivar3.jpg
    125,7 KB · Visningar: 3
Senast ändrad:

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Det värsta blåsväder vi upplevt här i Nyvik 17 km NV om Östersund. Skäl att vara orolig med dessa stora tallar efter stranden. Husbilen under carport t hö vid fähuset, men öppna väggar både fram och bak varför jag inte kände oro för bilen, det blåser rakt igenom:
dec -13, 1 (Large).jpg

Bild 061 (Large).jpg

Men gäststugan längst t vä på första bilden var nära döden, en medelstor tall snuddade hörnet på stugan men åstadkom endast små skador:
IMG_5329 (Large).jpg

Den sista bilden tagen i går, idag har det kommit en massa snö

aake

F

F.d. 30064

Guest

Nu äntligen har vårt försäkringsbolag Trygg Hansa varit och besiktat skadorna på vår husbil som står på Åströms Fritids verkstad i Sundsvall i väntan på åtgärd. De godkänner alla skador och kostnader så förhoppningsvis när våren kommer har vi en fin härlig sommarstuga på hjul igen inför sommarens äventyr. Känns oerhört skönt att inte behöva kämpa med sitt försäkringsbolag. Tack Trygg Hansa för det. :)

/Sylvia

F

F.d. 55397

Guest

Nu äntligen har vårt försäkringsbolag Trygg Hansa varit och besiktat skadorna på vår husbil som står på Åströms Fritids verkstad i Sundsvall i väntan på åtgärd. De godkänner alla skador och kostnader så förhoppningsvis när våren kommer har vi en fin härlig sommarstuga på hjul igen inför sommarens äventyr. Känns oerhört skönt att inte behöva kämpa med sitt försäkringsbolag. Tack Trygg Hansa för det. :)

/Sylvia

Ja det är i de fallen man ser vad försökringsbolaget går för, skönt att det löser sig, kunde ju vart Folkskam åxå...

Toppen