Har jämfört svenska handlares priser med tyska,det skiljer mycket för exakt samma bil ,ofta flera hundratusen,även med svensk moms.
Man kan också köpa sidoimporterade bilar,helt nya ,ett exempel jag tittat på är en Hymer 880,skiljer 300000kr trots att den sidoimporterade har mer utrustning.
Varför frågar man sig,tjänar dom svenska handlarna några hundratusen+ per bil, eller var är skillnaden.
Jag vet att man har sämre möjlighet till garantireparation osv.,dom svenska handlarna vill inte ta i en sådan bil,lämnar du den för fuktkontroll är det dyrare än
exakt samma svenska bil,man gör allt för att försvåra,däremot när dom skall byta in den betalas mindre, samtidigt som försäljningspriset inte skiljer mycket,då
får man leta i fordonshistoriken för att se att bilen inte är såld i Sverige.
Man kan också köpa sidoimporterade bilar,helt nya ,ett exempel jag tittat på är en Hymer 880,skiljer 300000kr trots att den sidoimporterade har mer utrustning.
Varför frågar man sig,tjänar dom svenska handlarna några hundratusen+ per bil, eller var är skillnaden.
Jag vet att man har sämre möjlighet till garantireparation osv.,dom svenska handlarna vill inte ta i en sådan bil,lämnar du den för fuktkontroll är det dyrare än
exakt samma svenska bil,man gör allt för att försvåra,däremot när dom skall byta in den betalas mindre, samtidigt som försäljningspriset inte skiljer mycket,då
får man leta i fordonshistoriken för att se att bilen inte är såld i Sverige.