• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stolt & Glad, nytt körkort på fickan

M

Matts Torebring

Guest
Efter drygt sex månaders väntan, efter läkarundersökning och kontakter med Transportstyrelsen kunde jag i går kvittera ut mitt körkort med full behörighet att framföra alla fordon fram till och med jag har fyllt 74 år. Skulle regler för körkort ändras så känns det skönt att ha full behörighet, även för en tyngre husbil. Om inte annat ute på Europavägarna. Vid fortlöpande kontakter med Transportstyrelsen fick jag svaret, "Vi har erkänt långa handläggningstider".
Nu har jag fått det och det låg nog lite prestige i få behålla den tunga behörigheten. Mvh Matts Torebring

Rolf och Monica

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
5639
Medlemskap
2025
Sv: Stolt & Glad, nytt körkort på fickan

Efter drygt sex månaders väntan, efter läkarundersökning och kontakter med Transportstyrelsen kunde jag i går kvittera ut mitt körkort med full behörighet att framföra alla fordon fram till och med jag har fyllt 74 år. Skulle regler för körkort ändras så känns det skönt att ha full behörighet, även för en tyngre husbil. Om inte annat ute på Europavägarna. Vid fortlöpande kontakter med Transportstyrelsen fick jag svaret, "Vi har erkänt långa handläggningstider".
Nu har jag fått det och det låg nog lite prestige i få behålla den tunga behörigheten. Mvh Matts Torebring
GRATTIS

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

En nyfiken fråga: Vad händer efter 74 års dagen? Du vet tiden flyger iväg.

För övrigt GRATTIS.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Matts Torebring!
Du skriver "Stolt & Glad, nytt körkort på fickan"!
Håller helt med dej Grattis till våra kort där är säkert några som inte blivit färdiga att kontakta Transportstyrelsen , det är väl inte fel av Transportstyrelsen att ta vara på kompetensen som är så viktig inom allt annat!
Mvh.

Tobben

HBK Medlem
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2025

Grattis!
Jag fick också mitt körkort förnyat med all behörighet i dag och min man fick sitt för fjortondagar sen så nu är det bara att tuta och köra.

Ha en bra dag!

Toppen