• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stolklädsel nya Ducato

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Jag önskar tips om var jag hittar en snygg stolklädsel ( överdragsklädsel ) till stolarna till
Fiat Ducato årsmodell 08. Klädseln skall vara sådan att den inte stör när stolen vändes
och givetvis även passa med armstöden. Tips om pris och inköpsställe!!!
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: Stolklädsel nya Ducato

Hej Din fråga avslöjade inte om du var missnöjd med klädseln eller bara vill skydda originalklädsel till senare användare.
Mitt svar är till det senare d.v.s redan på 60 talet började skyddsklädslar dyka upp, men ganska snart fann man ut att dessa orsakade slitage även på underlaget.
Så njut av originalet tills vidare.
Om du däremot har tänkt dig skydd mot ofrivilligt spill i nutid, så har jag full förståelse för din fråga o har inga synpunkter.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Stolklädsel nya Ducato

Du slog huvudet på spiken. Först tänkte jag: varför skall nästa ägare slita på originalklädseln , det kan jag göra själv. Men nu är det tyvärr spillet jag tänker på.
Men som sagt passformen måste vara perfekt , annars så avstår jag. I framtiden kan man ju då gå och få gjort en ny klädsel hos en sadelmakare.
 
F

F.d. 54858

Guest
Sv: Stolklädsel nya Ducato

Jag önskar tips om var jag hittar en snygg stolklädsel ( överdragsklädsel ) till stolarna till
Fiat Ducato årsmodell 08. Klädseln skall vara sådan att den inte stör när stolen vändes
och givetvis även passa med armstöden. Tips om pris och inköpsställe!!!
Hej vi har en Sharky o har köpt klädsel till den på AUTOEXPERTEN i Ystad tel 0411556800 den kostade 1695kr o är jättesnygg o kanon bra mvh Birgitta
 
F

F.d. 53498

Guest
Sv: Stolklädsel nya Ducato

I möbelaffärerna finns en spray att använda på tygsoffan hemma. Vi har gjort det och det räddade soffan när rödvinet spilldes ut. Vinet lade sig som pärlor på klädseln. Kostade ca 250 kr och räkte till 2 3sitts och finns kvar till en omgång till. Vi har använt det till klädsen i förra bilen också.

Kan kanske vara ett tipps.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen