• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stolar

F

F.d. 53091

Guest
Hejsan! Jag funderar på att skaffa en vridkonsoll till passagerarplatsen o har tittat på bla Reimo.Problemet är att det finns två olika vridkonsoller en till orginalstol o en till FASPstol?Bilen är en Dethleffs 7871-2-07a.Hur vet jag om det är orginalstol eller FASP?O vad är en FASP stol????
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: Stolar

Hej igen!Har nu 584 visningar på min fråga om skillnad mellan stolar?Finns det verkligen ingen som vet vad som skiljer FASP stolar o orginal?????:confused:
 

Wallströmarna

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
10403
Medlemskap
2024
Sv: Stolar

Kolla hur bultbilden på din stol och jämför med det som finns att köpa. Det kan vara lite trixigt att få till det med bilbältesfästet åxå. Det mesta går att fixa. Jag har själv bytt på passidan.

>Blasse
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: Stolar

Tack för svaret!Problemet är att jag kan bara hitta plattor på nätet?Reimo tex men då står det att det skiljer på FASP o orginal?:confused::mcride:
 

Wallströmarna

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
10403
Medlemskap
2024
Sv: Stolar

Du vet ju vad du har för bil och årsmodell. så hålbild stämmer ju säkert. Försök att få tag på en platta som inte bygger för mycket på höjden. Komfortfråga för den som sitter på passidan.
> Blasse
 
F

F.d. 6334

Guest
Sv: Stolar

Hepp.

Har monterat vridplattor på båda framstolarna.
Den på förasidan är till för enkel i och urstigning i stol.
Den på pasagerarsidan är vridabra både för i och urstigning samt vändas
helt om till bodelen.
Har även bytt stolarna till lite mer sportiga :).
Bilder kan jag lägga upp till helgen då jag ska fota lite på det jag gjort hitils på den.
 
Toppen