• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sticker ut hakan igen

F

F.d. 6238

Guest
Hej på er Kamrater.

Satt och funderade på det som hände med Kingen.

Om det är någon som inte vet detta så kan ni gå in och kolla på detta "under markisen" tidigare.

Nej, jag tänkte så här "att det som hände Kingen" kan ju hända vem som helst. Det är ju så att man vet inte vad som väntar runt hörnet.

Ibland (oftast) så täcker ju försäkringarna det som händer och fötter.

Men ibland så händer det som inte får hända.

Det kan vara alltifrån att du blir ovän med svärmor eller att bilen som du trodde skulle funka i alla väder går sönder.

Och nu till saken.
Jag menar så här att kan inte vi i denna "rika" klubb skapa någon slags "självrisk" på något sätt.

Jag menar så här att om någon råkar ut för en olycka som inte någon försäkring täcker, så kan vi som klubb gå in och "betala" detta.

Och hur skall man nu finansiera detta: I skrivande stund så har jag ingen uppfattning om detta men jag vet att det finns så många kluriga husbilsåkare i detta gänget så jag skulle bli mycket förvånad om det inte kommer flera "lösningar på detta.

Det blev en väldigt lång mening och det var det som var "meningen".
Nej, skämt åsido så är jag tacksam om det finns någon som har åsikter om detta.

OBS Jag pratar inte det som hänt mig och "Bilet".
DET KLARAR JAG SJÄLV.

Tacksam för att höra Era åsikter.
Hälsningar från nr 35- kurt:confused: :D

F

F.d. 4879

Guest
Sv: Sticker ut hakan igen

Tyvärr så tror jag inte att det skulle fungera. Det överskottet som medlemsavgiften kan ge skulle säkerligen försvinna på någon månad och sedan skulle klubben gå back istället.

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Sticker ut hakan igen

herj
Så länge klubben är en klubb skulle det inte fungera som kölis säger.
men blir den en förening eller liknande kanske????
men inte reparationshjälp snarare juridisk hjälp vid tvist med försäkringsbolag eller dylik.

Toppen