Den här LCHF-grejen är kolossalt intressant! Använd Stevia i stället för det raffinerade sockret! ICA gör ett käckt försök att tjäna pengar på den här trenden. De säljer en utblandad variant. 300 gram för över 40 spänn. Blandningen består av Steviaextrakt och erytritol som är en "sockeralkohol" och ska fungera som någon sorts utfyllnad i produkten. Eftersom Stevia är c:a 300 gånger sötare än vanligt socker så blir det bra förtjänst på den blandningen.
Jag köpte en sådan här påse och tycker att det smakar riktigt gott! I fortsättningen ska jag odla mitt Steviasocker själv!
Läs här och googla vidare: Stevia - Wikipedia
Riktiga "Stevianer" odlar själva växten och köper fröna från Ebay, exempelvis. Eftersom växten är väldigt söt så behövs det ju inte några större mängder för att ersätta det farliga industrisockret. En kruka räcker tydligen!
Jappe
Jag köpte en sådan här påse och tycker att det smakar riktigt gott! I fortsättningen ska jag odla mitt Steviasocker själv!
Läs här och googla vidare: Stevia - Wikipedia
Riktiga "Stevianer" odlar själva växten och köper fröna från Ebay, exempelvis. Eftersom växten är väldigt söt så behövs det ju inte några större mängder för att ersätta det farliga industrisockret. En kruka räcker tydligen!
Jappe
Senast ändrad: