• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sterminio 12 volt, Gävle-Sundsvall?

F

F.d. 14324

Guest
Hej, är det någon här inne som känner till någon butik som säljer Sterminio som kan drivas av mitt elsystem i husbilen?

Jag har googlat en del men jag finner bara ställen som säljer de som går på 220 volt och de är för tillfället inte av intresse.

mvh jocke

F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sterminio 12 volt, Gävle-Sundsvall?

Ja, under "övriga" i din länk finns det en variant som drivs av 12 volt och det något sånt jag skulle vilja hitta i en butik under pågående resa.

mvh jocke

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Mr Mosquito har 12 volts, här en länk till distributör Mr Mosquito - Acreto klicka på återförsäljare, verkar finnas många där du är...

Senast ändrad:
F

F.d. 14324

Guest

Tackar, nu har jag några alternativ att åka till.
En Thermacell har vi redan, men det var när ett par myggor flög fram till den och undersökte den närmare som jag startade den här tråden... Den hade kanske inte riktigt kommit igång med full effekt,, hur som helst så fixade thermacellen i kombination med ett myggmördartennisracket att vi blev myggfria i natt. :)
Men jag vågar inte ha thermacellen igång över natten.

mvh jocke

F

F.d. 50170

Guest

Äventyrsbutiken Hägglunds i Luleå har tagit hem Sterminio 12 volt. De kan nog skicka den till dig också. Dock är den väldigt parfymerad. Luktar starkt.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Äventyrsbutiken Hägglunds i Luleå har tagit hem Sterminio 12 volt. De kan nog skicka den till dig också. Dock är den väldigt parfymerad. Luktar starkt.

Ja, lukten är något störande, men om man nöjer sig med att lägga en halv tablett i apparaten och sover för öppet fönster blir den inte så påträngande. Fungerar ändå lika bra mot myggen.

aake

Peter Rydh

HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
16042
Medlemskap
2025

Kom upp till oss i Arjeplog så kan du köpa en på Konsum! Vi kan bjuda på ställplats vid stugan när ni ändå är här!

//Peter

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026

Järnia i Härnösand har 12v köpte där i dag, om du har vägarna förbi där:D
Vi susar sakta vidare mot Kirkenäs och Nordkalotten.

/Pelle

Toppen