• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sterk vind på Vestlandet Norge

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Sterk vind på Vestlandet Norge

Varför då? Sannolikheten för att det ska hända igen är ju obefintlig, de hade ju maximal otur med att det plötsligt blev orkanvindar. Sen vet vi ju inte heller exakt hur det gick till, hur föraren hanterade situationen.
Ni kan åka till Norge utan att vara rädda för detta!

/Ludde

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm

Sannolikheten för olyckan i Harrisburg var obefintlig och att det skulle hända igen var helt uteslutet.

Så kom då det omöjliga - Tjernobyl. Nu var det väl ändå slut.

Nej, då kom Japan - på flera kärnkraftverk

Tittar man på Wikipedia så har det faktiskt hänt 37 gånger varav en i Sverige. Nej, jag skippar Norge och andra platser med kastvindar. Då är det mycket tryggare i Skåne, Danmark och Bornholm. Dessutom funkar Tre's 4G med 900 Mhz bra i dessa områden.

F

F.d. 8036

Guest

Nu var det ju en kort alkovbil antagligen med smal hjulbas och det blir det ju inte bättre av.

Jag känner mig ganska trygg i min 5'tonnare med en höjd på 2.80 och ALKO's breda hjulbas. Det är en himmelsvid skillnad på Frankiaalkoven vi hade på Mercedes originalchassi, där var det vingligt. Nu är det mer a'la strykjärn.

Norge är givet som semestermål.

På tal om Skåne så passa på i backarna vid Glumslöv söder om Helsingborg.
Där är det flera fordon som vält, vet dock inte om det varit nån husbil.

F

F.d. 50080

Guest

Platsen det hände på är dessutom ett ställe där jag inte skulle vilja vara överhuvudtaget i stormbyar! Vägen går över fjället, nja mer ett kanske 500 meter högt berg, och det är högsta punkten på den yttersta kustremsan med ingenting mellan dej och Grönland! :wink:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kan vel legge til at farvannet utenfor dette berget er regnet som det farligste på hele den norske kysten. På land under storm skulle en muligens kunne finne noen steder på snaufjell i Norge og Sverige med tilsvarende risiko.

Normalt er høye broer de farligste når vinden er sterk og ujamn. Så en må holde seg vekk fra motorveier om en ikke vil ta noen risiko med vind :rolleyes::rolleyes:

Toppen