• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stenskott

Fam Grönberg

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Var nere i Bromölla och gjorde fukttest och på väg hem mötte jag en lastbil som sköt en sten i rutan.Tur man har folksams försäkring.Det största problemet är att jag måste besiktiga denna månaden finns spricka i rutan hoppas inte det blir mer innan lördag.Det tar ju några veckor att få en ny ruta

F

F.d. 53078

Guest
Sv: Stenskott

Är sprickan liten gár den att reparera av ett bilglas företag

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Är det något jag har missat, att folksams försäkring är bättre än andras försäkring.
Det är några år sedan det kallades för FOLKSKAM.
Fick också ett strenskott i vintras, men det fixades med "sugmetoden"hos en glasmästare.
Trots att jag har IF.
/Vidhem

F

F.d. 2692

Guest

Hej
Är det något jag har missat, att folksams försäkring är bättre än andras försäkring.
Det är några år sedan det kallades för FOLKSKAM.
Fick också ett strenskott i vintras, men det fixades med "sugmetoden"hos en glasmästare.
Trots att jag har IF.
/Vidhem

Yes, du har missat en sak. Tecknar man som medlem i HBK en husbilsförsäkring har man en låg självrisk gällande glasförsäkring.

J

Jarn

Guest

Ja, Länsförsäkringar har ju tagit till sig kritiken och har också 1.500:-

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Ja även IF har fattat vinken, där hos dom återstår mycket i övrigt!
På tal om sten skott det är livsfarligt att t.ex. köra ut på en motorväg eller
dylikt, där farten ökar efter en annan bilist, nog tusan släpper stenarna som sitter i däckmönstret vid fart ökningen på framförvarande!
Så kontentan "Håll" avstånd även där!
Mvh.

Göran Hellman

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025

Det finns ett stort problem med Folksam som jag påpekat tidigare. Det är inte alls säkert Du får anlita närmsta "auktoriserade bilglasmästare" utan kanske får åka flera mil, med påföljden att rutan spricker så mycket att det inte går att laga. Tyvärr har inte Folksam valt att alltid anlita kvalificerade verkstäder utan kedjetillhörigheten styrt i första hand.
Hälsningar Göran Hellman

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Inga problem hos Codan/Caravan försäkring, jag lagade 2 stenskott förra året, vid skadeanmälan till bolaget fick jag frågan var jag ville åtgärda detta, självrisk 0 kr, vid byte av ruta är den 1500kr.

//Tommy

alinkan

FD HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021

Var nere i Bromölla och gjorde fukttest och på väg hem mötte jag en lastbil som sköt en sten i rutan.Tur man har folksams försäkring.Det största problemet är att jag måste besiktiga denna månaden finns spricka i rutan hoppas inte det blir mer innan lördag.Det tar ju några veckor att få en ny ruta

Hej Grönis! Har ni inte haft nog med elände med er bil utan att lastbilarna skjuter på er med småsten, hoppas att ni får en ny framruta utan att bli utfattiga. Lycka till :):):)
"linkan" och Kamilla

Fam Grönberg

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024

Nu är den besiktigad det är perfekt att man kan göra det en lördag.Har även köpt en ny stereo
som passar ihop med iphonen.

F

F.d. 9344

Guest

Jah då var vi där igen, en Lasbil "sköt iväg en sten" som du mötte.
Då skall vi ta fysikalens lagar. Stenen som du "mötte" har inte större rörelsekraft än din egen hastighet i den siturationen. Med andra ord det var din hastighet som orsakade stenskottet, visserligen ovidkommande för ditt besvär men som sagt ovanstående gäller i detta fall.

Får jag styk nu för denna "elakhet"?

Fam Grönberg

HBK Medlem
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024

Det är ju klart stenens fel.Hade jag stannat en minut längre i Bromölla så hade jag inte
kört på stenen,då hade ju rutan varit hel.

Toppen