D
Deleted member 11118
Guest
Att orden stellplats och camping kan vara så infekterade visste jag inte när jag blev medlem i HBK. Campingägarna försöker självklart påverka sin kommun att husbilar skall in på en camping, de driver ett företag som skall gå med vinst. HBK och husbilsmänniskor försöker också påverka kommunerna att de skall fixa stellplatser eller p-platser eller vad vi nu vill kalla det som är övernattning utanför en camping. Kommun politiker har även att tänka på nästa val och då agerar de därefter så klar inget konstigt alls.
Det finns så klart bra kommuner och dåliga kommuner för husbilsfolket, men eftersom husbilarna är rörliga så styr de så klart dit där de är välkomna.
Jag vill också ha bra stellplatser överallt i Sverige men inser att det är en omöjlighet för alla politiker tycker inte som vi husbilsmänniskor, så jag förhåller mej till detta och kör dit jag är välkommen, nämligen till Tyskland och Frankrike och till någon enstaka stellplats i Sverige ibland.
Det finns så klart bra kommuner och dåliga kommuner för husbilsfolket, men eftersom husbilarna är rörliga så styr de så klart dit där de är välkomna.
Jag vill också ha bra stellplatser överallt i Sverige men inser att det är en omöjlighet för alla politiker tycker inte som vi husbilsmänniskor, så jag förhåller mej till detta och kör dit jag är välkommen, nämligen till Tyskland och Frankrike och till någon enstaka stellplats i Sverige ibland.