• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stavgång

Brittis

HBK Medlem
Kommun
Smedjebacken
HBK-Nr
455
Medlemskap
2025
Hej, jag har en liten undran? Är det någon av er medlemmar som utövar "stavgång" ? Jag har provat några gånger och tycker att det känns skönt . :wideeyed:Man kanske skulle kunna vid ev en träff ha det på som en "pungt på programmet" . Det är bara en tanke som jag har aft ett tag !:spinny:Mvh

Senast ändrad:

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029
Sv: Stavgång

Vi utövar stavgång var vi än är. Helger, på träffar eller när vi var i Heiligenhafen och vädret var bra. På med kläder och stavar och vi håller med, det är jättehärligt och man blir pigg. Träffas vi på någon träff, så går vi gärna med flera. Det vore trevligt.

F

F.d. 29782

Guest

Hej Brittis! Stavgång är en del av vår aktiv fritid sedan tryckt tio år tillbaka.
Gångstavar följer med alltid såväll med husbilen som med flyget till söder.
Hoppas vi är många som tycker om det.
M V H Knaus 3 Aimo/Seija

F

F.d. 6238

Guest

Hej Brittis.
Själv går jag varje morgon stavgång på cirka 45 - 60 min. Har kört detta i 4 år ungefär i Skur men utan Ur. (går ej på tid)

Jag går gärna på något träff, men till träffen tar jag bilen. Jo, jag gör detta utan klocka faktiskt. Klockan slängde jag överbord den dagen när jag gjorde min sista arbetsdag.
Ibland så går jag stavgång genom stan och tillbaka åker jag Socialsnöret. Man kan gå "hur långt som helst" med stavar.

Efter allt detta svammel så säger jag att jag ställer gärna upp på Stavgång på någon träff.
Och denna gång var det Kurt som svamlade. (som vanligt)
*L*

Hasse P

HBK Medlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2025

:cool:Jo då, Marinne och jag går 3,5 kilometer varje dag, det är härligt nu när våren gör sig påmind med alla fåglar som gallskriker i träden.
Sen blir det lätt till en vana, när man tar sig tid att gå svängen varje dag.
Skulle sen stavgång vara på skemat vid en träff, ja då hakar vi på naturligtvis.

F

F.d. 50014

Guest

Hej !

Här är två stavgångare till.
kommer gärna med på en träff.
Cyklar och stavar är alltid med i husbilen.:yes:

Ingrid o Åke

Irén & Christer

HBK Medlem
Kommun
Ale
HBK-Nr
1461
Medlemskap
2025

Hej på er, vi har gått stavgång i sju år nu.
Vi går ca sex ggr i veckan ca 1 timma varje morgon,
det gör gott för hela kroppen. Stavarna och träningskläder
är alltid med i husbilen, kanske kan vi stava ihop om vi möts
det kunde vara kul.:)

Toppen