• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Statoils Europadiesel +

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Statoils Europadiesel +

Det kan ju vara inbillning, men jag tyckte faktiskt bilen drog lite mindre när jag tankade Statoil 4-5 gånger på raken på semestern!

Carthagofrik

FD HBK Medlem
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
1399
Medlemskap
2022

Såg nyss på reklamen bara. Är det så att Statoil numera bara har denna i sina pumpar eller är det någon speciell pump på macken man skall rulla till?

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026

Du kan rulla in till vilken pump som helst, så länge pumpen befinner sig på någon av stationerna i den länkade listan;

Statoil

C

cheetah1

Guest

Tror inte det ska vara nån prisskillnad. Betalade 14,48 idag för statoils vanliga, och 14,09 på en mack här nere i södern för europadiesel+ (priskrig).

Leif-143

FD HBK Medlem
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021

tankade eu-diesel iveckan för 14,14 i ystad. och det är lika bra jag säjer det själv: jag är salig på min egen tro. detaljerade mätningar kommer inte förrän efter semestern, MEN jag märkte direkt att styrkan ökade vid segdragning på
alla växlar. nästa vecka blir det danmark och där finns riktig diesel i alla pumpar vad jag vet. men för säkerhets skull håller jag mej till statoil och jet..

pratade med en lastbilsåkare för en vecka sen som påstod att preems tallkottar orsakade mer diesel-bakterie-slem. lite synd då jag upplevt små förbättringar även med den soppan. därför finns biltemas anti-bakterie flaska
alltid i bagaget (vilket göra att förtjänsten dalar även där.)

min åsikt är att "renare (energifattigare)" diesel ökar förbrukningen och därmed
utsläppen = status que...

om det nu är som många sagt att styrkan ökar och förbrukningen minskar, vad kommer då ut i avgasröret?

Toppen