• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Startspärr

Alf o Rosita

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
17086
Medlemskap
2026
Jag har en Fiat CI autroller 1,9 2001a den startar så fint och när jag åkt tag stannar och ska åka vidare så lyser start spärren, och får inte ingång bilen. Har tagit bort ett gammalt larm Sekura, frågan är om det är larmets gamla startspärr som ligger på- Fick tips om att kortsluta plus o minus kabel norskmodell så nollställer man nyckel koden, vad händer när man sätteri nyckeln hoppar nyckelkoden igång eller förblir den nollställd

Fritidsfantasten

HBK Intresserad
Kommun
Örebro
Bytte antennringen på både en Ford Ducato och Fiat, verkar vara ett vanligt problem. Gick på cirka 700 kr för en ny ring (som sitter runt tändlåset alltså), sedan dess inga mer problem.

Bästa är att det inte krävs någon programmering eller dylikt, då "antennen" enbart skickar vidare koden från nyckeln (rfid) till styrenheten i bilen.

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Bytte antennringen på både en Ford Ducato och Fiat, verkar vara ett vanligt problem. Gick på cirka 700 kr för en ny ring (som sitter runt tändlåset alltså), sedan dess inga mer problem.

Bästa är att det inte krävs någon programmering eller dylikt, då "antennen" enbart skickar vidare koden från nyckeln (rfid) till styrenheten i bilen.
På Fiat ducato är det krångligt att byta?

Toppen