• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

STARTSPÄRR

Alf o Rosita

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
17086
Medlemskap
2024
Jag har ett stort problem, när jag är ut och åker stänger av motorn, och vill åka igen, så måste jag vänta en timma, lite jobbigt, så jag skickade en epost till Fiat Norrtälje om de kunde ta bort startspärren, eller förslag. Fiat Wbil verstaden Norrtälje Svarade: Detta är tyvärr inget vi gör. Vi har hört att man kan göra så, men finns risk att man misslyckas också. Så just detta tackar vi nej till. jag skrev tillbaka ok vad gör man annars? Fiat verkstad svarar: Jag har faktiskt ställt frågan till tekniska avdelningen Fiat, men inte fått nått svar på frågan. så har inget svar att ge Sa Fiatverkstaden Norrtälje Så nu står man där, bilen är en Fiat Auto Roller 01 när inte Fiat verkstad kan hjälpa en med en Fiat
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.537
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
En gammal tråd från dig.

 

Alf o Rosita

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
17086
Medlemskap
2024
Du kan fråga :

om dom kan programmera bort startspärren.
Tack för dit svar , Var till Wbil Norrtälje för 3 år sedan då sökte hjälp de höll på och fiskade var då uppe i nästan 4000kr som dom avskrev det mesta pg inte vet jag okunnighet kanske de kunde inte hjälpa mej då, men knacka sönder burken flytta en kabel enkelt , men alla försäkringar så är det viktigt med startspärr helt ok,
 

Seppo Honkanen

HBK Medlem
Inlägg
760
Kommun
Österåker
HBK-Nr
28785
Medlemskap
2024
Jag har ett stort problem, när jag är ut och åker stänger av motorn, och vill åka igen, så måste jag vänta en timma, lite jobbigt, så jag skickade en epost till Fiat Norrtälje om de kunde ta bort startspärren, eller förslag. Fiat Wbil verstaden Norrtälje Svarade: Detta är tyvärr inget vi gör. Vi har hört att man kan göra så, men finns risk att man misslyckas också. Så just detta tackar vi nej till. jag skrev tillbaka ok vad gör man annars? Fiat verkstad svarar: Jag har faktiskt ställt frågan till tekniska avdelningen Fiat, men inte fått nått svar på frågan. så har inget svar att ge Sa Fiatverkstaden Norrtälje Så nu står man där, bilen är en Fiat Auto Roller 01 när inte Fiat verkstad kan hjälpa en med en Fiat
Kolla med JoCar i Åkersberga ifall de kan hjälpa dig.
 

Herbet

HBK Medlem
Inlägg
1.537
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2024
Tack ska lyssna med dem , det bytte min kamrem förra året bra verkstad fina jobb Tack
Kanske kan hjälpa dig med felsökningen.

 

Alf o Rosita

HBK Medlem
Inlägg
61
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
17086
Medlemskap
2024
En gammal tråd från dig.

Ja en gammal tråd
 

Helena & Lasse

HBK Medlem
Inlägg
1.288
Kommun
Botkyrka
HBK-Nr
34637
Medlemskap
2024
Jag har ett stort problem, när jag är ut och åker stänger av motorn, och vill åka igen, så måste jag vänta en timma, lite jobbigt, så jag skickade en epost till Fiat Norrtälje om de kunde ta bort startspärren, eller förslag. Fiat Wbil verstaden Norrtälje Svarade: Detta är tyvärr inget vi gör. Vi har hört att man kan göra så, men finns risk att man misslyckas också. Så just detta tackar vi nej till. jag skrev tillbaka ok vad gör man annars? Fiat verkstad svarar: Jag har faktiskt ställt frågan till tekniska avdelningen Fiat, men inte fått nått svar på frågan. så har inget svar att ge Sa Fiatverkstaden Norrtälje Så nu står man där, bilen är en Fiat Auto Roller 01 när inte Fiat verkstad kan hjälpa en med en Fiat
Har du provat att hålla reservnyckeln riktigt intill tändningslåset och testat att starta samtidigt?
Volvo hade problem med sina antennringar runt tändningslåset, man fick byta dem 2 ggr på mina
 
Toppen