Idag på morgonen skulle jag titta till min husbil som står ute på en parkering. Eftersom jag varit bortrest har jag inte inte varit hos "henne" sedan början av december då jag körden den ungfär 5 till 6 mil. Idag var den helt översnöad, 50 cm snö på tak och runt om. När jag klickade på larmet, som inte blinkade till, kom jag på, shit jag borde tänkt på att larmet drar ut batteriet, borde aldrig satt på det. Mycket riktigt, bilen helt stendöd! Via kontrollpanelen kunde jag konstatera att bilbatteriet knappt gav utslag men bodelsbatteriet är helt fulladdat! Solpanelen är helt översnöad, försökte via stege ta bort snö men en tjock skorpa, skare hindrade det. Vågade inte hacka bort snön eftersom det kan skada panelen. Bilen står parkerad så att det är lite svårt att komma åt motorrummet men kan kanske funka när snön är borta! Min fråga till er är nu naturligtvis: Hur ska jag göra? Ska jag låta den stå tills den "tinat" upp? Ska bry mej om att försöka få igång den? Om jag skulle försöka få igång den, hur gör jag då? Tacksam för råd om detta, jag ska inte använda den än så "hon" kan står där den står så att säga.
Elisabeth
Elisabeth
Senast ändrad: