• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

startproblem

F

F.d. 17440

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Ducato 230
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2.8 TDI
Årsmodell Chassie: 2000
Husbilsfabrikat: Swift
Husbilsmodell: 640
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2000
Ämnesområde: Motor
Startproblem!!!
Körde bilen för en vecka sedan, inget problem.Skulle sedan flytta på bilen, då går motorn
endast en kort stund. Ju längre det går mellan startförsöken ju längre går motorn, mellan 2-10 sek. Gör jag start på start så uteblir tändning efter 2-3 starter, får den vila en stund så går den en kort frekvens.När motorn stannar är det som att vrida av nyckeln den stannar tvärt. Har några frågor om någon kan svara på dessa.Immobilizern
verkar fungera tänds och släcks när nyckel vrids på. Har lossat på ingående bränsleslang till filter, kommer inget bränsle när motorn går under den korta tiden. Det verker som bränslebrist
1.Har bilen elektrisk förpump.(sitter den i tanken i så fall)
2.Var sitter i så fall pumpreläet sitter några i motorrummet
3.3 st säkringar sitter imotorrum den mitten var trasig utbytt går till vad
4 Har tryckt på krockskyddet vi batteriet.
5.Start och stoppspolen verkar ha matning när nyckeln ligger gångläge
6.Har någon en verkstadshandbok

F

F.d. 25038

Guest
Tjena kolla "magnetventilen"på bränslepumpen låter precis som om det är glapp iden har för mej att även immobilizer styr den,med magnetventilen menar jag den som stoppar bränslet i pumpen när du stänger av motorn

Toppen