HusbilsBjörk
HBK Medlem
Chassiefabrikat: Ford
Chassiemodell: Transit
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,2 TDCI
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: 500t
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Elsystem
Hej, var ute i helgen och FRICAMPADE, vaknade efter en kylig natt ca -10gr så värmen har gått hela natten, luftburen truma C6002E ? tror jag, inga problem med värmen, varmt och gott inne... men
när det var dags att åka iväg på morgonkvisten ville inte bilen starta, när jag vred på nyckeln klickade det bara lite svagt. provade igen med samma resultat, då kollade jag på kontrollpanelen hur batteristatusen var och upptäckte att både bodelsbatterit och bilbatterit var halvt urladdade..
det verkar som bodelen tar ström från bägge batterierna... vad är felet?
hur fungerar reläer och laddning mellan batterierna?
är ute och fricampar på vår och höst och då har vi aldrig haft detta problemet, inte heller om vi står på elplats, men då laddas ju batterierna...
då elen inte är min starka sida är all hjälp och tips och råd som kan ge mig insikt i detta problem av godo...
mvh Claes
HusbilsBjörk
Chassiemodell: Transit
Chassietyp: Standard
Motortyp: 2,2 TDCI
Årsmodell Chassie: 2007
Husbilsfabrikat: Hobby
Husbilsmodell: 500t
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2007
Ämnesområde: Elsystem
Hej, var ute i helgen och FRICAMPADE, vaknade efter en kylig natt ca -10gr så värmen har gått hela natten, luftburen truma C6002E ? tror jag, inga problem med värmen, varmt och gott inne... men
när det var dags att åka iväg på morgonkvisten ville inte bilen starta, när jag vred på nyckeln klickade det bara lite svagt. provade igen med samma resultat, då kollade jag på kontrollpanelen hur batteristatusen var och upptäckte att både bodelsbatterit och bilbatterit var halvt urladdade..
det verkar som bodelen tar ström från bägge batterierna... vad är felet?
hur fungerar reläer och laddning mellan batterierna?
är ute och fricampar på vår och höst och då har vi aldrig haft detta problemet, inte heller om vi står på elplats, men då laddas ju batterierna...
då elen inte är min starka sida är all hjälp och tips och råd som kan ge mig insikt i detta problem av godo...
mvh Claes
HusbilsBjörk