• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Startproblem Fiat Ducato 2,8 -00

F

F.d. 24451

Guest
Hejsan ! Min bil startar perfekt och går i ca 20 sekunder och sedan tvärstannar den. Den går att starta om omedelbart och sedan stannar den. Är det någon som har varit med om detta?Ingen indikering på panelen om att något skulle vara galet.
Mvh Bosse Landberg

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: Startproblem Fiat Ducato 2,8 -00

Det låter som ett fel på immobilizern. Prova att använda reservnyckeln, det kan vara fel på transpondern i nyckeln. Det kan uppstå om man tappar den i golvet.

F

F.d. 24451

Guest

Har provat det utan framgång. Har även gjort bilen helt strömlös i ca 1 tim för jag har hört att det skulle kunna funka.

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025

Hej.

Några ideer:
-Kan det vara bränslefiltret som börja tätna av smuts?
-Kan någon bränsleslang/rör läcka (tjuvluft)
-Kan det vara alger i bränslet?

Lycka till /Roy

F

F.d. 24451

Guest

Tack för tipsen men om det vore något av dom problemen skulle dom uppträda så hastigt ?
Igår kväll gick den som en klocka och när jag skulle starta idag så var det beskrvina problem.
Tilläggas skall så dom sekunder den går så har den kraft som vanligt fär jag körde precis upp på klossarna utan problem.
Märkligt är det !

surtecruisers

FD HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022

hej ! råkat ut för nåt liknande men var på hösten o våren när det varit frost på natten ! då startade den för att gå i 20-30 sek sen stannade den o gick inte att starta ! trodde det hade något med diesel att göra men så var nog inte fallet ! drog åt bränlefilter samt spridarrören se har den funkat klockrent oavsett om det varit frost ell inte ! fiat ducato 01 2.8 itdt lycka till

F

F.d. 24451

Guest

Tror inte att jag har samma problem för jag kan starta om den direkt och så går den ca 20 sekunder igen innan den stannar tvärt som om man skulle ha stängt av den med nyckeln.

F

F.d. 24451

Guest

Fler tips/erfarenheter mottages tacksamt.

Toppen