• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Startproblem diesel

Lisbo

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
8290
Medlemskap
2025
Hej !
Har en Peugeot -97 diesel där jag för första gången i höstas fick startproblem.
Förmodligen tar den in tjuvluft någonstans så att trycket försvinner och man blir tvungen att pumpa frenetiskt på "blåsan" som sitter på bränslefiltret.(mer o mer för varje gång känns det som) När den väl startat o får soppa är det inga problem. Inte heller om den stått en kortare stund. Har bokat tid på verkstaden den 28maj men vill bara höra om någon har något tips innan dess

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Sv: Startproblem diesel

Hej !
Har en Peugeot -97 diesel där jag för första gången i höstas fick startproblem.
Förmodligen tar den in tjuvluft någonstans så att trycket försvinner och man blir tvungen att pumpa frenetiskt på "blåsan" som sitter på bränslefiltret.(mer o mer för varje gång känns det som) När den väl startat o får soppa är det inga problem. Inte heller om den stått en kortare stund. Har bokat tid på verkstaden den 28maj men vill bara höra om någon har något tips innan dess

Tar han tjuvluft det måste åtgärdas, men om det är backventilen som läcker så kan du installera en elektrisk bränslepump.

Toppen