• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Startbatteri överlevde ej vintern

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Mitt startbatteri klarade inte av vintern, behöver nu införskaffa ett nytt. Finns det någon som kan tipsa om ett bra batteri till ett skapligt pris?
Är det någon som har erfarenhet av Biltemas batterier som startbatteri?
//Nilhen
 
F

F.d. 55309

Guest
Sv: Startbatteri överlevde ej vintern

Hej Nilhen. Jag Biltemas batterier i både bodel och som startbatterier. Dom fungerar mycket bra enligt mej. Man behöver inte köpa några andra,dyra specialbatterier. Ha en bra dag. Kjelle.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Sv: Startbatteri överlevde ej vintern

Batterier har diskuterats i många trådar här tidigare, men jag tycker nog att Biltemas batterier är väldigt bra i förhållande till sitt pris, både när det gäller start och bodelsbatterier.

//Tommy
 
T

Teddi

Guest
Sv: Startbatteri överlevde ej vintern

Mitt startbatteri klarade inte av vintern, behöver nu införskaffa ett nytt. Finns det någon som kan tipsa om ett bra batteri till ett skapligt pris?
Är det någon som har erfarenhet av Biltemas batterier som startbatteri?
//Nilhen

om du har den modellen av bil (fiat), där man måste plocka ur batteriet varje gång de skall kollas så rek..ja ett underhållsfritt sådant, 2000 spänn, men värt de,
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Startbatteri överlevde ej vintern

Biltemas 100A silver. Har kört på deras batterier i flera år. Finns absolut ingen anledning att köpa märkesbatterier, Biltema köper ju av dom.
 
F

F.d. 9142

Guest
Sv: Startbatteri överlevde ej vintern

Hallå där.
Vårt startbatteri var nu i vinter helt igenfruset på grund av att jag glömde koppla bort jordkabel .
Fick då rådet av Hässleholms bilelektriska att ta in batteriet och låta det töa i ca tre dagar och sen sätta på en manuel laddare på ca 10 amp. glöm inte att ta av korkarna till cellerna. och när syratalet närmar sig 1,28 sätt ner laddaren på underhållsladdning. kolla med en syraprovare om syratalet stiger det ska var 1,28 när det är fullt
gjorde så och har capasitetmätt batteriet nu och det är som nytt. Håll bara koll så det inte kokar torrt. det bildas knallgas när du laddar så tänk på BRANFARAN
Hälsningar Tord i Vrankunge
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Startbatteri överlevde ej vintern

Battericentralen i Hässleholm har Varta startbatteri 95ah för runt 1500:-.
Mitt batteri blev också fördärvat i vinter. Jag har kollat brunt, först här på forumet och sedan nätet samt en massa telefonsamtal. Eftersom detta pris på Varta är så pass förmånligt tycker jag det är ide att köpa detta och inte Biltemas batteri som kostar någon hundralapp mindre. Men, hade jag inte hittat detta pris på Battericentralen i Hässleholm hade det blivit Biltema, fått intrycket att deras batterier verkar ok. Som någon har skrivit på detta eminenta forum i en tidigare tråd verkar det ut som om namnet Biltema, IKEA, Dressman m fl märken framkallar kräkreflexer hos vissa!!
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Startbatteri överlevde ej vintern

"Eftersom detta pris på Varta är så pass förmånligt tycker jag det är ide att köpa detta och inte Biltemas batteri som kostar någon hundralapp mindre".
(av Immeln)

Hej!
Då även jag skall byta mitt bodelsbatteri så har jag saxat och sparat ett antal inlägg i ämnet. Bland annat har någon skrivit (i oktober 2010?):
"Biltemas batterier är av fabrikat Varta, enligt uppgift på Elmia mässan".
//Conny
 
Senast ändrad:

nilhen

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Billeberga
HBK-Nr
3266
Medlemskap
2024
Sv: Startbatteri överlevde ej vintern

"Eftersom detta pris på Varta är så pass förmånligt tycker jag det är ide att köpa detta och inte Biltemas batteri som kostar någon hundralapp mindre".
(av Immeln)

Hej!
Då även jag skall byta mitt bodelsbatteri så har jag saxat och sparat ett antal inlägg i ämnet. Bland annat har någon skrivit (i oktober 2010?):
"Biltemas batterier är av fabrikat Varta, enligt uppgift på Elmia mässan".
//Conny


Skulle vara intressant om någon kunde bekräfta detta.
//Nilhen
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.805
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Startbatteri överlevde ej vintern

Produkten behöver inte vara samma kvalitet för att den kommer från samma tillverkare, de flesta tillverkare har flera olika kvalitetsnivåer för att passa olika marknader och användare, man brukar behålla de bästa varianterna för det egna varumärket. Oftast gäller ordspråket att man får vad man betalar för, antingen i finesser eller produktkvalitet, eller båda!
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Startbatteri överlevde ej vintern

Batteriet jag åsyftade är; VARTA 95 ah 800 calsium, underhållsfritt, svart, 1500:- inkl moms. Battericentralen Hässleholm
 
Toppen