• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

startar ej

F

F.d. 57322

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: ducato x250
Chassietyp: Standard
Motortyp: 130 multijet 131 HK
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Rimor
Husbilsmodell: europeo 6
Husbilstyp: Alkov
Årsmodell Husbil: 2009
Ämnesområde: Motor
hej
får inte igång min husbil efter vinter uppehållet
startmotorn går runt men det händer inget mer
har fyllt på ny diesel för tanken va nästan tom
haft batteriet på laddning för den var tom när jag skulle starta
startade bilen i januari med starthjälp och då startade den
men nu händer som sagt inget

F

F.d. 3297

Guest
F´låt korkad fråga(?) :

Har du "luftat" bränslesystemet?

Annars kommer inget bränsle fram till cylindrarna från B-filtret.

Lycka till!

F

F.d. 2577

Guest
Så var det dags att starta hb. Täckningen åkte av häromdagen, motorhuven ar lyft, olja och vatten kollat. Bara att starta, men inte var det så enkelt. Instrumentet visar ASR ur funktion, startspärrens lampa lyser, motorn går runt men utan att starta. Bytte nyckel som det stod i instr.boken men inget hjälpte. Bilen är ännu uppallad kan det påverka? Lyfte även av tanklocket utan skillnad.

Har någon en aning om vad det kan vara? Är det oxidproblem någonstans? Är Fia T. bara sur för att hon inte fått röra på sig på 4-5 månader?
Leffe

F

F.d. 52929

Guest
Fia T. skrev:
Så var det dags att starta hb. Täckningen åkte av häromdagen, motorhuven ar lyft, olja och vatten kollat. Bara att starta, men inte var det så enkelt. Instrumentet visar ASR ur funktion, startspärrens lampa lyser, motorn går runt men utan att starta. Bytte nyckel som det stod i instr.boken men inget hjälpte. Bilen är ännu uppallad kan det påverka? Lyfte även av tanklocket utan skillnad.

Har någon en aning om vad det kan vara? Är det oxidproblem någonstans? Är Fia T. bara sur för att hon inte fått röra på sig på 4-5 månader?
Leffe

Har du provat med båda nycklarna? min ena nyckel tappade koden, men gick fint att starta med den andra. Bengt i Ö fixade kodningen på ett kick.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Har du krocksensor som stänger bränsletillförseln vid en olycka.
Då kanske den har löst ut av någon anledning.
Den sitter under instrumentbrädan på passagerarsidan.
Tryck in knappen på den för att återställa den.
Bara en idé jag fick.
;)

Toppen