• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2025 kommer att hållas i Karlstad 29 Maj - 1 Juni.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2025
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Starlink - aktivera i ett annat land?

DavidS

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2025
Hej.
Eftersom det finns en tvåmånadersbegränsning på starlink när man åker utomlands funderar jag på om det är någon som provat att starta abonnemanget i det land man kommer uppehålla sig en längre tid i? Jag tänker att om man tänker övervintra i t.ex. Spanien, kan man då köpa en starlink och ta med sig ner för att sedan aktivera i Spanien? Någon som provat?
Ha en fin dag DavidS

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Hej.
Eftersom det finns en tvåmånadersbegränsning på starlink när man åker utomlands funderar jag på om det är någon som provat att starta abonnemanget i det land man kommer uppehålla sig en längre tid i? Jag tänker att om man tänker övervintra i t.ex. Spanien, kan man då köpa en starlink och ta med sig ner för att sedan aktivera i Spanien? Någon som provat?
Ha en fin dag DavidS
Du har väl angett kontoadress Sverige när du beställde, då hjälper det inte, utan 2 månader är begränsningen utanför kontolandet, men jag har inte provat.

DavidS

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2025
Du har väl angett kontoadress Sverige när du beställde, då hjälper det inte, utan 2 månader är begränsningen utanför kontolandet, men jag har inte provat.
Hej Olof.
Nej, det har jag inte. Jag köpte en mini direkt över disk så jag har inte angett något. Det är först när jag tecknar upp mig på abonnemanget som jag anger personalia. // Med vänlig hälsning, Davids

Olof G

HBK Medlem
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2025
Hej Olof.
Nej, det har jag inte. Jag köpte en mini direkt över disk så jag har inte angett något. Det är först när jag tecknar upp mig på abonnemanget som jag anger personalia. // Med vänlig hälsning, Davids
Problemet blir ju att du bara kan använda den 2 månader i Sverige om du nu anger Spanien som hemland.

DavidS

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
21307
Medlemskap
2025
I
Problemet blir ju att du bara kan använda den 2 månader i Sverige om du nu anger Spanien som hemland.
Jo så är det men för mig är inte det ett problem. Här hemma har jag obegränsat med data på min 4g-router och det brukar fungera ganska bra. Det är när vi är söderut som begränsningarna med 4g, mottagning och abonnemang kickar in så då tänkte jag att starlinken skulle kunna råda bot på det problemet. Sedan när man kommit hem är det ju bara att pausa abonnemanget till nästa resa

Micke_S

HBK Medlem
Kommun
Kalix
HBK-Nr
33970
Medlemskap
2025
Hej.
Ha en fin dag DavidS
2 månaders begränsningen tillämpas inte, vi är flera som varit 4 månader redan

Micke_S

HBK Medlem
Kommun
Kalix
HBK-Nr
33970
Medlemskap
2025
Ja, har aktiverat den i Sverige för flera år sen, har gen2 med borttagen fot och motorer och Roam abonnemang. Jag tror man ska tolka 2 månaders begränsningen att gälla utanför Europa. Det fungerar tyvärr alldeles för bra. Har ändå pausat av andra orsaker som du kanske kan gissa dig till

Toppen