• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

STARKSTRÖMSFRÅGA

Conny

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2025
Hej,
Jag behöver hjälp med att identifiera några kontaktbleck som lär sitta där strömmen kommer in i skåpet, utan att vi behöver bryta strömmen till skåpet. Alternativt beteckning på skåpet och/eller tillverkare.
//Conny

Bilagor

• Skåp 1.JPG
    Skåp 1.JPG
    16,7 KB · Visningar: 1.006
  • Skåp 3.JPG
    Skåp 3.JPG
    19 KB · Visningar: 1.007

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025
Sv: STARKSTRÖMSFRÅGA

Skåpet ser ut att vara ett Eldon men du får nog förtydliga lite vad du vill. Är det inkommande plint du är ute efter kanske?

Björn R

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2026

Elskåp med brytare o huvudsäkringar. Stor försiktighet! Vad är orsaken till frågan? Undrar Björn

Roffe S

HBK Medlem
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2025

Inkommande (ström) på detta skåp med utgående mätare till troligen olika abonnenter.Den inkommande plinten är plomberad och bryter man plomben så är det brottsligt om man inte kommit överens med det aktuella elbolaget.
Vad är frågeställaren ute efter ? Kontaktbleck?

F

F.d. 55397

Guest

Som tidigare sagts, ett mätarskåp för inkommande till min 3 anläggningar. Allt på bilden ser plomberat ut. Det som ev inte är plomberat i skåpet ska bara en fackman skruva i och frågan behöver således inte besvaras.

Toppen