• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stark,stark-öl

F

F.d. 52945

Guest
På väg ner till Spanien och Palamos så passade vi på att handla lite i frankrike några mil innan spanska gränsen.
På en hylla i öl avdelningen hittade jag dessa riktigt starka öl, jag blev nyfiken och kylde ner dem ett par timmar efter vi anlänt till destinationen, gick de att dricka????
Hrmm. ok.. men endast väl kylda och max en, kan erkänna att det var effekt i den!

Förresten! under en vecka i Palamos och en vecka i Lestartit träffade vi inte på några svenskar överhuvudtaget??? Har inte hänt under de 10 år som vi varit i Spanien, någon som oxå upplevt denna "svennetorka" utomlands i år?

Mvh, Pilot

jpg.gif

Bilagor

• 20090717080.jpg
    20090717080.jpg
    47,3 KB · Visningar: 13

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025
Sv: Stark,stark-öl

Under den tiden i Italien så såg vi bara 2 par Svenskar och detta på samma gång nere i Sirmione/Gardassjön och det en paret var HBKare .

Senast ändrad:
F

F.d. 17469

Guest

Hej jag får hålla med om svennetorkan har kört 522 mil runt i europa och inte sett en enda svensk husbil har träffat svenskar i Prag men det var allt förutom våra tälltande vänner i Jesolo

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

I løpet av noen uker i Mosel-dalen traff jeg på en stellplatz i Ernst 2 HBK-medlemmar og 2 andre svenske på en gang. Ut over det så var det under 10 nordiske husbiler som vi snakket med, møtte noen på veien ellers i Tyskland ca. 10% hadde HBK merket og omtrent like mange hadde den norske bobilforenings merke.

Svania

HBK Ställplatsgrupp
Kommun
Svanesund
HBK-Nr
15
Medlemskap
2025

Såg ni inte oss :yes::wub:!!! Vi har oxå varit utomlands och
vi såg bara ett fåtal Svenskar. :confused:

BabsanoKent

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1169
Medlemskap
2025

Vi var i Palamos for lite mer an 14 dagar sen och vi sag heller inte nagra svenskar. Inte heller har i Blanes vimlar det av svenskar. Bara spanjorer, fransman och hollandare. Sa var det aven i Frankrike. Det ar i alla fall toppen att vara har och vi kommer att vara i Spanien ytterligare en tid. Narmast vantar Barcelona.
Halsningar
Babsan och Kent

F

F.d. 29140

Guest

Vi har varit ute en och enhalv vecka nu och är för tillfället i London. inga svenniga husbilar hitentills i morgon bär det av mot Italien. så jakten går vidare.:D

//Martin

F

F.d. 52945

Guest

Vi var i Palamos for lite mer an 14 dagar sen och vi sag heller inte nagra svenskar. Inte heller har i Blanes vimlar det av svenskar. Bara spanjorer, fransman och hollandare. Sa var det aven i Frankrike. Det ar i alla fall toppen att vara har och vi kommer att vara i Spanien ytterligare en tid. Narmast vantar Barcelona.
Halsningar
Babsan och Kent

Hej!
Kul att ni tog vägen om Palamos, tyckte ni om byn/stränderna och vilken camping tog ni?

Mvh,Pilot
jpg.gif

Bilagor

• 20090721107.jpg
    20090721107.jpg
    37,3 KB · Visningar: 8
Toppen