• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stanna i sydliga länder

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Ni som befinner er i Spanien, Italien med flera länder söderut anmodas å det bestämdaste att stanna där ni är ytterligare en tid.
Varför?

2011_03_10 kl 11_00.jpg

Jo, -därför att det ser ut så här hemmavid (sydöst om Göteborg) i dag 2011-03-10 klockan 11:00
+ 1 grad och ymnigt snöfall. SUCK!!!
:mad::mad::(

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Stanna i sydliga länder

Oooh vad häärligt!! Jag älskar snö! Jag måste skynda mig hem från Spanien innan allt det vackra försvinner! Oooh vilken vacker bild, Wizard!

Jappe

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

HeHe, hadde noe sol og litt regn i dag under turen i åsene innenfor Sunshine Coast. Klokken 2045 og utetemp på +27, lengter ikke etter snø!!

F

F.d. 52994

Guest

Såna bilder är jättebra att få se, det stärker min uppfattning att stanna här nere till all snö är borta. Ha en bra dag med hälsningar från Puerto De Mazarron. :msn_hot:

I

Ice-Man

Guest

HeHe, hadde noe sol og litt regn i dag under turen i åsene innenfor Sunshine Coast. Klokken 2045 og utetemp på +27, lengter ikke etter snø!!

Knut, har du glömt kameran hemma? :)

Jag ser hellre bilder från er utomlands än bilder på det här jämrans lappmöglet som jag fått nog av för länge sedan! Diggar Jappes Spanientråd p.g.a. bilderna.
Satte på sommardäck på bilen för ett par veckor sedan i ren protest. Fåglarna kvittrade äntligen glatt i helgen och det började kännas OK igen, men så ramlar det ner snö igen - inget som ligger kvar på marken än så länge dock!

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Tom, vi fotograferer en god del, men jeg er litt lat - uten fintuning av 120 cm parabolen blir det treg opplastning til internet over satellitt internettet vi har.
Selv ved full fintuning er det ikke veldig raskt og med en ping reply tid på over 2 sek så blir det litt problematisk. Har til og med sluttet å lese På spåret tråden! Maks hastighet på abo er 512 kbit ned og 256 kbit opp.

Har også et 3G kontantkort fra Virgin, men det funker ikke noe særlig utenfor byene.

Veiene vi har kjørt de siste dagene kan være en liten prøvelse, stigninger på opp til 20% i korte bakker og 15% i 2 km lange bakker. Andre veier med single lane lange strekninger, delvis dirt-roads (grusveier) og skader etter flommen. Bilen vi kjører er en 8 tonn 2,5 m bred 8,5 m lang Winnebago A-class.

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025

Ni som befinner er i Spanien, Italien med flera länder söderut anmodas å det bestämdaste att stanna där ni är ytterligare en tid.
Varför?

Visa bilaga 36727

Jo, -därför att det ser ut så här hemmavid (sydöst om Göteborg) i dag 2011-03-10 klockan 11:00
+ 1 grad och ymnigt snöfall. SUCK!!!
:mad::mad::(

Stellplats Oasi Park några mil söder om Venedig......... Soldis och bara 14 plussgrader men bättre än snö !!

Vi kommer att ta det väldigt lungt Nordvart...... vi kopplar grepp på våren och tar med den hem till slutet på mars, så hav förtröstan där hemma.

Ulf & Eva

I

Ice-Man

Guest

Tom, vi fotograferer en god del, men jeg er litt lat.....
Maks hastighet på abo er 512 kbit ned og 256 kbit opp.

Jag hoppas att du en dag känner för att skicka upp lite foto - hade varit skoj att se!
Dra ner bilderna till 640x480 eller något innan du skickar, det räcker gott för oss - vi "stannfåglar" är glada för det lilla :)

Hur som helst så får ni ha det så bra "down under"!

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Jag ser hellre bilder från er utomlands än bilder på det här jämrans lappmöglet som jag fått nog av för länge sedan! Diggar Jappes Spanientråd p.g.a. bilderna.
Satte på sommardäck på bilen för ett par veckor sedan i ren protest. Fåglarna kvittrade äntligen glatt i helgen och det började kännas OK igen, men så ramlar det ner snö igen - inget som ligger kvar på marken än så länge dock!

Ja, då får jag väl be om ursäkt för att jag lade in bilden.
:D:D:D

Fincan

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21930
Medlemskap
2024

"jesses maria" med sådana nyheter.
Här,klockan 2042, thai tid, är det 32 grader i luften och cirka 27 i vattnet.
Det var bara rödvinet som serverades oss som var för kallt. Klaga? Aldrig!

mvh
Fincan

(återigen en dyr uppkoppling)

F

F.d. 16087

Guest

Vilken härlig vinter vi haft. Jag har aktiverat mig med snöskottning. Promenader med knastrande snö. Köld som biter i kinderna. Ljusa nätter upplysta av vit snö. Jag älskar vårt klimat med de varierade årstiderna.
Inget vin i världen kan ersätta denna upplevelse.
MVH. Gunnar S

I

Ice-Man

Guest

Ja, då får jag väl be om ursäkt för att jag lade in bilden.
:D:D:D

Jag dömer av dina smileys att du uppfattade saken på rätt sätt.

Jag uppskattar ALLA bilder, de säger ju mer än 1000 ord, men bilder med sol och grönska är det jag helst vill se nu - snö har jag fått nog av! :)

Visst kan det vara härligt med snö, det lyser ju som sagt upp (vilket jag tycker är den enskilt absolut bästa effekten). Men knarrandet under fötterna har jag nån konstig allergi mot - jag tycker det är för läskigt :)

Kölden ska vi inte snacka om - hur kul är det o lägga stora summor pengar på att hålla varmt i sitt hus? Tycker jag fryser konstant nuförtiden o ändå håller jag 22-23 grader hemma.
Max 2 min köldbitning i stöten, ut till bilen och in från bilen :)
Roligt att vi tycker olika!

När jag blir "panschis" drar jag söderöver vintertid, det är en sak som är säkert. Om det blir med husbil, husbuss, flygplan eller båt vet jag inte - men här tänker jag inte uppehålla mig om vintrarna i alla fall.
Ett par veckor vit vinter hade räckt för mig!

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

När jag blir "panschis" drar jag söderöver vintertid, det är en sak som är säkert. Om det blir med husbil, husbuss, flygplan eller båt vet jag inte - men här tänker jag inte uppehålla mig om vintrarna i alla fall.
Ett par veckor vit vinter hade räckt för mig!

Det är allaredan bestämt och klart att vi sticker söderut nästa vinter om vi lever och har hälsan.
Men det blir dyrt. Vi var tvungna att köpa ny husbil för att klara en längre vistelse hemifrån.
Vi lämnar gärna vår del av vintern till dem som njuter av köld, korta dagar, snöskottning och brutna lårbenshalsar.
:):D

Bonzo

FD HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
430
Medlemskap
2023

Kollar du varken mail eller skype, har sökt er sen 11.30.
S-Å

F

F.d. 53078

Guest

Oooh vad häärligt!! Jag älskar snö! Jag måste skynda mig hem från Spanien innan allt det vackra försvinner! Oooh vilken vacker bild, Wizard!

Jappe

Du har ju inte långt till Sierra Nevada där är det full snöstorm just nu så slipper du åka till Orust.:p

Toppen