• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Standby tält

F

F.d. 50003

Guest
Sv: Stanby tält

Ja det går fint det går även med Vivaldi och då slipper du slussen som är 60 cm

Olle&Lena

FD HBK Medlem
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
22098
Medlemskap
2021
Sv: Standby tält

hej,
Har nu efter Ca.25 år med husvagn bytt till husbil. Vi har fastplats på en camping och nu skulle jag slussa i hop husbilen med standbytältet från svenska tält då är kederlistuttaget på Fiammamarkisen för liten dimension för att få i kappan som tätar mellan tältet och bilen. Finns det någon dubbel list typ som man har till hjulskydd på husvagnar och markkappan man kan trä i markisens uttag och som har större dimension mot tältet?
Default.aspx

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2025

Varför inte låta någon (t.ex. en markisfirma eller en segelmakare) sy i en kederlist med rätt dimension i tältslussen?

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025

På vårat från Svenska Tält är det ingen kederlist eftersom det är ett StandBy-tält. Vi har 6 grannar med liknande tält och även på deras är det bara en flärp lika brett som tältet och ca 1 m lång som man lägger över taket eller som vi gjort, rullat ihop runt ett plaströr och lägger i spåret mellan markis och bil. Ett snöre trätt igenom röret så man kan låsa den framåt och bakåt. Bara lossa snörena och lägga rullen på tälttaket när man ska ut med bilen.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    2,8 MB · Visningar: 37

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Är det någon som har ett Standby tält till sin plåtis? De flesta verkar vara för höga. Min bil är 265 cm hög.

Toppen