• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stadskörning

F

F.d. 53358

Guest
Idag var Ritva och jag till Salgrenska sjukhuset i Göteborg på grund av Ritvas sjukdom. Jag hade ställt in GPS.en. Den funkade inte, då det var avstängda gator lite här o där, jag fick stänga av då den visade runt mig i cirklar. Till slut hittade vi fram och kom i tid. Det är inte lätt att köra i en okänd stad, läsa skyltar, komma i rätt fil, hålla koll på fotgängare som springer kors o tvärs över gatorna med mobilen framför ögonen. Cyklister som kommer som skållade troll från alla hål och passerar en meter framför bilen. Jag är glad att ingen olycka hände.

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025
Sv: Stadskörning

Hej, vet inte varifrån du kom in i Gbg men några råd för detta och Strömstad området vad gäller alla typer av GPS.hjälp! I
Stäng av alla undvikanden av typ "kostnader" pga att det finns t.ex vägtullar, att det sedan är vanliga vägarbeten finns det inge mycket hjälp för som verkligen fungerar i tätorter - mer än skyltning.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

På Apples karta ser man att Aschebergsgatan och Guldhedsgatan är avstängda.
Linnégatan tycks gå bra att köra.

image.jpg

MiKi

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024

Kan rekommendera Waze! Gratis app för Android. Där får du i realtid veta allt ifrån trafikstockningar till bensinpris. Av trafikanter för trafikanter passar bra in. Man kan själv bidra om man vill, eller låta bli. (Sedan att jag personligen avinstallerat pga uppköpet, är mer ett ställningstagande från mig och förtar inte förträffligheten).

F

F.d. 25200

Guest

Hej.
Ett bra sätt att hitta är att titta på den skyltning som finns. Kommer man in i Göteborg via 45an så är det bara att följa 45an tills skyltning mot Sahlgrenska kommer och sedan följa den. GPS behövs inte

MVH

Stig

Toppen