• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stad i Tyskland med flest husbilsförsäljare?

Asaf o Anita

HBK Medlem
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
11741
Medlemskap
2025
Hej igen!

Vi tänker ta Ryanair till Tyskland för att kolla lite husbilar och priser. Snälla, har ni varit där och kan tipsa oss om vilken stad som vi bör välja. Här nedan är städerna som Ryanair trafikerar till Tyskland: Berlin, Bremen, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, Karlsruhe och Memingen.
Tackar er på förhand för jag vet att ni finns därute, ni med den kunskapen!

mvh Anita och Asaf

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026
Sv: Stad i Tyskland med flest husbilsförsäljare?

Problemet med Ryanair är ju att dom inte landar i T.ex Frankfurt, utan långt utanför. Tittade på Ryanair i och att jag ska ner om en vecka, att landa på flygplatsen Ryanair trafikerar skulle betyda en rejäl sightseeing på Tyska landsbygden (för att inte tala om en rejäl omväg ner till Mannheim).

Peter :)

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Hahn som Ryanair kaller Frankfurt ligger på høyden like øst for Bernkastle, så den nærmeste større by med husbilsforselgere er Koblenz. I område rundt denne finnes det mange. I Polch er det både N+B fabrikken med fabrikkutsalg og Niesmann Caravaning som selger Hymer. Concorde og noen merker til. I selve Koblenz finnes de fleste merkene.

I nærheten av München finner en Sulzemoose som selger nesten alle merker.

Men nesten alle større byer i Tyskland har et stort utvalg av forhandlere.

F

F.d. 18414

Guest

I Hamburgtrakten finns mere end 20 HB-handlare.
Märker Hymer, Concorde, Carthago, Bürstner,Hobby, osv.
Oxa stora handlare med bra erbjundana begagande Hbilar.

När du tänker flyver med Ryan Air, hamnar dom fortfarande i Lübeck.
Där kan du hyra bilen o aka rund.
Mot väst finns de första handlare Reimers i Nahe ( ungef. 6mil väst om Lübeck-bra forbindelse ) Nästa pa samma forbundsväg B 432 är Schwarz i Kayhude som säljer Dethleffs. Nästa vid samma Väg är en Hobby-Säljare som heter Holm. Nästa är Lundberg med Frankia, Consorde, Morelo.
Allt dom träffar du inom en krets av ungef. 7 mil.
Bra o billig övernattningsställe finns oxa.
Har du kanske tänkt att med egen bil ? Färjan Travemünde -Trelleborg erbjuder höst/vinter-Priser.
Du hittar handlarn adress i internettet.
Annars kan du e.posta mej.
MvH
Wolfgang

Asaf o Anita

HBK Medlem
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
11741
Medlemskap
2025

Hej och hjärtligt tack för alla tips! Det verkar nästan som att det finns husbilsförsäljare i varje liten by!:msn_sunglasses:
Blivande husbilsägare!!

Claes 105

HBK Medlem
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2025

Gokväll
Enl uppgift från en tysk jag träffade för ett par år se, så finns det en stor koncentration av HB handlare i Mulheim an der Ruhr.
Kan va värt att kolla upp.
Hejs
Claes 105

stonewood

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
11789
Medlemskap
2024

Hej!
Angående Ryanairs destinationer.
Varför inte flyga med ett seriöst flygbolag istället?
Kolla t ex på Air Berlin istället, inte lika billiga biljetter, men heller inte en massa extra-avgifter som Ryanair kör med.
Dessutom massor av destinationer, och till flygplatser som ligger nära städerna, Du slipper dyra resor från flygplatsen till hotellet!
Utmärkt service ombord är värt en del tycker jag. Hos Ryanair existerar ordet inte över huvud taget!...
Stonewood:):):)

F

F.d. 25023

Guest

Har aldrig problem med Ryanair. Mest pålitliga. Bra service(den jag betalar för), billigast.

Och jag flyger och har flugit mycket. Både privat och i jobbet. Föredrar ALLTID Ryanair.

Jyrki

Nitz10

FD HBK Medlem
Kommun
Boden
HBK-Nr
10375
Medlemskap
2021

Hej
Fundera på vad ni söker och kolla upp en seriös firma och låt inte flygplatser eller andra transporter styra ert val.
Jag köpte en nästan ny HB i Rottweil i södra Tyskland
Jag tog flyget till München och tåg till Stuttgart med byte till rottweiler
Trevlig firma där "Dorn OHG " som kan varmt rekommendera
Med vänlig hälsning, Jonny J

L

Lacke

Guest

Hej!
Angående Ryanairs destinationer.
Varför inte flyga med ett seriöst flygbolag istället?
Kolla t ex på Air Berlin istället, inte lika billiga biljetter, men heller inte en massa extra-avgifter som Ryanair kör med.
Dessutom massor av destinationer, och till flygplatser som ligger nära städerna, Du slipper dyra resor från flygplatsen till hotellet!
Utmärkt service ombord är värt en del tycker jag. Hos Ryanair existerar ordet inte över huvud taget!...
Stonewood:):):)
Jag åkte med air Berlin när jag köpte husbil, kan komma till den stad du skall handla i och slipper extra övernattning.

F

F.d. 24369

Guest

Passa er för Wohnmobil Paradies Nürnberg bara. En oseriös handlare välkänd även i Sverige tydligen fick jag reda på efter min resa ner dit för att handla husbil.

F

F.d. 24369

Guest

Jag köpte ingen bil, men jag fick ju mig en resa till Tyskland alla fall. Dock heligt förbannad när jag lämnade handlaren.

stonewood

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
11789
Medlemskap
2024

Hej Peter!
Kan Du berätta något om handlaren i Nürnberg och vad som hände?
Kanske kan man lära något av det?
Kanske vi skulle organisera plus- och minus-lista över handlarna vi stöter på??
Stonewood

F

F.d. 50120

Guest

Vi har kjøpt en bustner hos holiday mobil / rc celle . Seriøs forhandler . Ingen problemer med reklamasjon . Har eget verksted . Tar fuktkontroll der .bilig og bra service . De selger mest 1 år gamle utleiebiler

F

F.d. 53012

Guest

Ta privatbil ner och hamstra sprit så är resan snart betald en svensk sysselsättning numer. Skulle satsa på Hamburg närmast och största orten från Sverige.

aake

FD HBK Medlem
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021

Jag har flugit ner för se på och/eller köpa husbil fyra gånger de senaste fem åren. Alla gångerna med Air Berlin; så raska förbindelser från Arlanda att man är framme ända ner i München före lunch.
När jag köpte den näst sista bilen för fyra år sedan så flög jag ner till Münster och hann med att först besöka en handlare i närheten och därefter ta tåget till en privatsäljare några mil sö om Berlin samma dag. Gott om pålitliga persontåg i Tyskland och biljettpriset är helt OK.
Lämpligt att låna eller köpa en navigator före och lägga in adresser/koordinater till handlare om man avser att hyra bil på flygplatsen.

aake

F

F.d. 55359

Guest

Oroa er inte för vilket flygbolag ni reser med gällande avstånd till städer. "Alla" flygplatser har minst bussförbindelser med rimliga kostnader (10-15€) och frekventa avgångar till kringliggande städer med frekventa avgångar.

"Alla" flygplatser har också hyrbilsfirmor för biluthyrning som är det enklaste och effektivaste sättet att ta sig till flera husbilshandlare belägna i utkanten i sin respektive orter.

Det är inte en lokal bondes åker lågprisflygen landar på och alla passagerarjetflyg har ungefär samma marschfart.....

En fördel med att flyga med t ex SAS till Frankfurt eller Stuttgart är att utöver buss (och tåg) kan man åka tunnelbana in till centralorten och kringliggande samhällen.

Toppen