• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stackars Japaner ..

F

F.d. 11293

Guest
Sv: Stackars Japaner ..

Hemskt det som hänt, Är det någon som hur mycket dom 2 socklarna rör sig motvarandra i denna jordbävning, jag menar i längdrikning o metrar, för det är ju en förskjutning av marken

bror.axelson

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2026

Håller med dig Bengt-Åke,
katastrof för både landet och dess befolkning. Kanske även för oss då det påtagligt påverkar världsekonomin. Man inser snabbt då man kollar på tvnyhetrna och ser detta hur liten människan är och vad naturen kan orsaka.
Här gäller inte människans påverkan och den s.k. globala uppvärmingen utan det styrs av helt andra krafter.

H

hianders

Guest

Man kan bara lida med det japanska folket!!! Man kan ju dock inte ta in riktigt all förödelse även om man ser bilderna! Japan (och kanske världen) blir sig nog aldrig mer sig lik. Fatta, t ex en hel stad på ca 17 000 invånare - bara borta!!

Här sitter vi och har det varmt och skönt inomhus, mat på bordet och där finns folk som förlorat ALLT!

Vi kan i dessa tider bara vara medmänniska och hoppas att inte det blir värre!!

Kram på er
fru hianders/Inger

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hemskt det som hänt, Är det någon som hur mycket dom 2 socklarna rör sig motvarandra i denna jordbävning, jag menar i längdrikning o metrar, för det är ju en förskjutning av marken

Hörde idag på tv att höjdförskjutningen var 17 meter och längdförskjutningen var 700 km

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Tänker på alla människor som kanske har slitit och släpat ett långt liv för att skapa sig en trygg och behaglig tillvaro på ålderns höst. Plötsligt har allt slagits i spillror, inget finns kvar.
Hur kan och orkar man gå vidare efter detta?
V-backen

F

F.d. 52994

Guest

Jag lider med det japanska folket, det är fruktansvärt det som har hänt. Tyvärr så verkar det redan ha inträffat 2 härdsmältor vilket förvärrar katastrofen alldeles enormt. Skänker en tanke till dom som fått sina liv förstörda. Skall aldrig mera gnälla.

Toppen