• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

St Sjöfallet

F

F.d. 52994

Guest
För 40 år sedan körde jag tankbil upp till Ritsem. Nu tänkte jag åka upp och ligga på campingen ett par dar för att se hur där ser ut nu. Döm om min förvåning när jag får höra priset, 305.- per dygn med el, rena rånet anser jag. Som jämförelse kan jag nämna att Piteå Havsbad tar 300.- dygn och då har dom mycket att erbjuda. Med såna rövarpriser är det inte underligt att campingen är i stort sett tom. Jag ställde mig på en liten rastplats vid Jaurekaska istället.:mad:

F

F.d. 53127

Guest
Sv: St Sjöfallet

Hej!
tråkigt att du upplevde det så i St, sjöfallet... det går ett rykte att det ska bli en ny regim där framöver..men ett tips då man är där att åka upp efter vägen mot sitasjauri.. kanonfint ställe att stå 1-2 nätter om man vild campa.. storslaget och man kan få se båda älg -ren och örnar och om man har tur björn i gannskapet.. fiske går bra ...och som vanligt så måste man ha tur att få rätt väder..
lycka till...

F

F.d. 2591

Guest

Ja absolut oakseptabla priser, bara att bojkotta.

Stig.B.

F

F.d. 52994

Guest

Hej!
tråkigt att du upplevde det så i St, sjöfallet... det går ett rykte att det ska bli en ny regim där framöver..men ett tips då man är där att åka upp efter vägen mot sitasjauri.. kanonfint ställe att stå 1-2 nätter om man vild campa.. storslaget och man kan få se båda älg -ren och örnar och om man har tur björn i gannskapet.. fiske går bra ...och som vanligt så måste man ha tur att få rätt väder..
lycka till...

Tyvärr så var vägen avstängd vid Sourva. På vägen tillbaka mot Gällivare sa dom på radion att dom öppnat vägen igen, men då ville jag inte köra tillbaka, jag får ta det någon annan gång. Jag var upp till Sitasjaure med diesel på den tiden och dom fick släpa mig med en bulldozer dom sista kilometrarna, ett kul minne;)

F

F.d. 24784

Guest

Curtan, är det vid Stora sjöfallet det kostar? eller vid Ritzen och turistföreningens vandrarhem?

Jag vill minnas att Stora sjöfallet är en stor plan gräsyta vid vattenfallen. Stod där för måmnga år sedan, kanske 10 - 15 sen med hyrd HB.
Nu kan det bli en tur dit igen, i sommar, med egen HB.

Såvida vägen är lagad.

En rolig historia om detta.
Vi var i Porjus och såg skylten Stora sjöfallet, vägen västerut. Barnen såg oxo Staoilskylten, och räknade med en Statoilmack med chips och godis. Inte besvikelsen var stor då Statoilmacken var en farmartank....

de
Roy

F

F.d. 52994

Guest

Det är campingen vid St Sjöfallet som tar 305.- per dygn med el. Jag tog mig inte upp till Ritsem eftersom vägen var avstängd, men den är nu öppen

Berra

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023

På Stora Sjöfallets Fjällanläggnings Hemsida är priset 135kr för husvagn är det dyrare för husbil?

Hälsningar Berra

F

F.d. 52994

Guest

På Stora Sjöfallets Fjällanläggnings Hemsida är priset 135kr för husvagn är det dyrare för husbil?

Hälsningar Berra

Jag har sett det oxå, men jag tror att det inte är ett uppdaterat pris, eller så gäller det andra priser för husbil?

F

F.d. 55552

Guest

Hej!
lycka till...
Hej!

Funderar på att "dra till fjälls" och undrar då var vägen mot Sitasjauri går? Kan det vara denna som syns på Google Maps:

https://maps.google.se/maps?q=Sitas...32587&oq=sitasjauri&hnear=Sitasjaure&t=m&z=12

Hälsningar

Jan

Livibil

HBK Medlem
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025

Troligen rätt väg. Går från Ritsem och norrut, inte många vägar att ta fel på.... För några år sedan var det en bom över vägen, hör med STF i Ritsem.

F

F.d. 55552

Guest

Troligen rätt väg. Går från Ritsem och norrut, inte många vägar att ta fel på.... För några år sedan var det en bom över vägen, hör med STF i Ritsem.
Hehe, nä det är ju inte precis Stockholms innerstad där! Tänkte mer på om det finns nån väg som inte syns på t.ex Google Maps ;)

Toppen