• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

St Gotthard pass

gaisaren

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
521
Medlemskap
2025
Hej
Har läst lite kring de som åkt genom St Gotthardtunneln men mindre eller inget om det är några som tagit sig över passet. Vi kommer ev att åka där vid hemfärd från Italien. Det jag undrar är om det är "jobbigt" med att åka där, branta vägar(stup) och liknande. Eller är det ok väg? För två år sedan tog vi oss över vid sidan av Brenner och det var lätt, trots att hjärtat slog lite xtra ibland. Första turen med husbil över Alperna var det. Går det att jämföra med St Gotthard?

ha de................:music-icon:

Barbro och Markku

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
5141
Medlemskap
2027
Sv: St Gotthard pass

Hej!

Vi åkte över passet 2008. Anledningen var att slippa den långa kön genom tunneln. Det var ingenting vi ångrade även om frugan är höjdrädd och gillar normalt inte slingriga alpvägar. Vi stannade över natten på toppen vid en krog. Det fanns även en ställplats där det stod många husbilar. Vet inte hur det ser ut nu. Vi kan i allafall rekommendera vägen över passet.

Ha en bra tur.
Hälsningar
Barbro och Markku

Toppen