• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplatser

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: Ställplatser

Tack PeO&A!
Klart besked!!
Jag tänkte på skatten till Sverige (Systembolaget) där är inte många som bidrager som vi till det!!
Hinner man dessutom m. det?
Mvh.

Nu ska vi inte vara en massa pessimister, vi körde och kollade för en stund sen och det var faktiskt hela 30 min man får stå där ,så om man bara är lite rasker hinner man både med Pizza, Pi..a och att besöka turistbyrån.
Keep smilling. :)

Scaniaboy

HBK Medlem
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025

Jo Scaniaboy !
Är tidpunkten när "DOM" berörda skall på jobb (eller när DOM skall hem) då funkar det "kanske", men det är ju klart Månadspengen kommer som ett bidrag ändå!
Mvh.

Tror att NST - Helsingborgs Dagblad gärna skriver några rader. Ska vi göra en framställan om vår existens och få lite ringar på vattnet bör vi kanske vara ett 50-60 talet husbilar och givetvis med tillstånd av polismyndigheten.
Bjuda in berörda politiker och beslutsfattare är också viktigt.

Hoppas fler röster hör av sig på forumet.

Bernt

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Lite skämt är alltid kul men även allvar kan vara befogat.
Faktum är att dessa platser är resarverade för husbilar, centralt i staden, hur många orter kan skryta med att de har fixat korttids parkeringar för husbilar?
Då jag vid ett par tillfällen har kört in till Ängelholm med husbil och försökt hitta parkering just i dessa kvarter vet jag att det kan vara befogat med några långa platser lämpliga för husbilar. Att stå här under ett dygn eller så tror jag inte någon vill.
Förövrigt så finns det flera ställplatser inom kommunen som är mycket trevliga och på lagom avstånd för att besöka Ängelholm.

Jag tror mig känna till Ängelholm efter ca: 47 års boende.
Sedan 8 år boende 150 meter från Ängelholms kommun. :)

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022

Ja nu är jag hemma igen och lovade att lägga in lite bilder också!

Den första visar avtaget vid Havsbadsvägen och den andra är just parkeringen där det går att stå med husbilen centralt men helt utan service.

För att enklare hitta kan man ta hjälp av GPS:en som bör vara N 56 15 5 och Ö 12 52 7 om jag läste av rätt på min Iphone.

Det är denna plats som gatukontoret hänvisat till om man inte vill stå på några av de ställplatser som Husbilsklubben har i sitt register.

Vi får fortsätta att hålla kontakterna öppna med de styrande!!

Bilagor

• IMG_5993.JPG
    IMG_5993.JPG
    952,9 KB · Visningar: 8
  • IMG_5995.JPG
    IMG_5995.JPG
    851,4 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Många kommuner har någon som kallas Destinations och Turismutvecklare som kan vara värd ett besök.

Om det finns någon liknande person, så boka en tid och presentera ett förslag på lämplig plats för husbilar, kanske i fas 1 en plats att parkera på över natten, fas 2 om det slår väl ut kan man diskutera tömning/fyllning osv (detta finns ju på många andra ställen och är inte viktigt i fas 1).

Jag har även använt mig av HBK ställplatsmaterial.

Så har jag gjort i några kommuner i mitt närområde, och förhoppningsvis har vi några nattparkeringar till sommaren.

//Tommy

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej Gottfolk!
Jag tar mej friheten att vända på Kuttingen!
En "eloge" till dom som skapat detta!
Webbkameror.se - Tranor, Kristianstad, Vattenriket, live, webbkamera, webkamera, webbkameror, webkameror, webcam, webcams, livecam
Märk väl det slår Hornborgarsjön i tillgänglighet både i "Natura & på internet"!
Hade där då dessutom varit (vet ej) tillfälle att övernatta?
Någon som vet om det är aceptabelt m. övernattning på P - platsen På "Pulken"?
Vad somliga kan, men det visar sej att finns viljan så går det att lägga pengarna på något märk väl Vettigt"!!!!!!!!!!!

Mvh.
"Ps" vadå arbetslös, jo jag vet att den är "Svår"!!!!!!!!!
"Ds"

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022

Ja nu är jag hemma igen och lovade att lägga in lite bilder också!

Den första visar avtaget vid Havsbadsvägen och den andra är just parkeringen där det går att stå med husbilen centralt men helt utan service.

För att enklare hitta kan man ta hjälp av GPS:en som bör vara N 56 15 5 och Ö 12 52 7 om jag läste av rätt på min Iphone.

Det är denna plats som gatukontoret hänvisat till om man inte vill stå på några av de ställplatser som Husbilsklubben har i sitt register.

Vi får fortsätta att hålla kontakterna öppna med de styrande!!

Nu har vi haft en diskussion med kommunen.

I Ängelholm har vi en näringslivsorganisation som jobbar med och i samarbete med turistbyrån!

Det är genom dem som kommunen nu sagt sig vilja placera en skylt där jag skrev om tidigare. Det skall alltså bli en officiell ställplats utan all service i ett inledningsskede!

Hoppas att den utnyttjas så vi kan sätta Ängelholm på husbilskartan!

Toppen