Sv: Ställplatsen i Kivik hotad, eller?
Jodå, jag har skrivit på, trots att jag aldrig besökt Kivik!
Men hur påverkas denna Peter utav 60 nya husbilsplatser?
Se det från båda sidorna, det kan vara på hans garageinfart som dom planeras och den behöver han ju till sin Bmw & Volvo... Hur påverkas han? är detta en stor sak precis i hans närhet eller är det något i "andra änden av stan" ?
Hade jag fått 60 nya husbilsplatser precis utanför mitt köksfönster som jag precis betalat 5 miljoner för så skulle jag förmodligen också ha synpunkter...
Södergatan 25, jag vet inte hur den adressen ligger i förhållande till den planerade ställplatsen.
Eller är det bara gnäll? han har ju inte riktigt torrt på fötterna, när han skriver:
-Husbilsägarna följer inte regler om bl a toalettöminng och tömmer det ofta i naturen
OM detta stämmer så är det väl bra att få ordning och reda på detta och ordna med tömning & fyllning samt parkering i form av en ställplats...
-Kivik bör förbli attraktivt för turismen
JA det är ju precis det han vill som han försöker motverka!
-Miljön påverkas av avgaser.
OKEJ, så nu bryr han sig....
Hushållet äger två fordon. Det senaste tillskottet är en 16 år gammal ljusgrå BMW 523I/5 MJ00 som införskaffades i juni 2015. Man äger även en 14 år gammal ljusgrön VOLVO C + XC90.
-Det är av allmänt intresse att Kivik blir bilfritt.
DET har jag väldigt svårt att tro... Han behöver nyttotrafik för att få mat på bordet, bensin i tanken, möbler etc... utöver detta så tror jag att han vill kunna använda sina bilar...
OSV:
Sen att jag missade att maskera telefon o e-post , sorry mitt fel, men det är enkel Copy / Paste som ligger bakom.
Återigen alla uppgifter är helt offentliga, Hitta.se, uppgifter.se, Facebook.com, osv. det enda jag gjort är att sammanställt dessa på ett överskådligt sätt så det går lättare att "lära känna" sin motståndare.