• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Störd nattsömn i Hällefors

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.743
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Vilken obehaglig natt vi hade. Vi sov så bra och vid halvtolv så var det någon som slog ett hårt slag på husbilen.. Vi vaknade bums. Hasse drog upp gardinen och såg någon som sprang härifrån. Han öppnade fönstret och ropade några väl valda ord efter figuren. Vi somnade om. Vid ett så kom det 2 hårda slag och Hasse såg en person på cykel som flydde bort. Den personen fick också några väl valde efter sig. Somnade igen.

Det dröjde sedan ända till 4 innan det var dags igen. Nu blev det en serie av slag. Upp med gardinen, öppnade fönster och ännu fler väl valda ord ropades efter personen. Gick sedan absolut inte att somna om. Kändes mycket oroligt och obehagligt. Kom inte fler störningar och det var ju skönt. Fanns inga märken någonstans på husbilen.
Detta hände natten mellan 26 - 27 juli
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.824
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hej det är oftast bara tämligen ofarliga busfrön, och särskilt när de flyr iväg så fort de dunkat och väckt folk.
Andra varianter är att tuta där nattparkeringar för husbilar finns, och inte direkt farligt men värst av den varianten och som ofta innefattar A-traktorer är att lägga på en bredsladd och spruta grus på husbilar på nattgrusparkeringar.
Jag skulle kunna berätta en historia om en A-traktor/Epatraktor ägare som fick champis vid misslyckat sladdförsök och inte fick igång sin gamla sura volvomotor igen....
Men det gör jag inte fullt ut, förutom att det var enbart roligt att ta nummer på bilen, killens namn och tel.nr. till hans pappa fast jag inte hade en tanke på att använda det och stöka till livet för honom... Bara en jätterädd normal kille som troligen aldrig gjorde om fiaskot igen.

M.v.h. JANKRO.
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.665
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
En annan form av störning drabbades vi av i Hammerdal där vi övernattade utanför kyrkan. Framåt halv två blev vi väckta av eparock som höll på i längre och kortare perioder under ett par timmar. Musiken i sig var väl OK även om den mest bestod av entoningt dunkande. Texterna bedömde jag inte bestå av Dillan-klass precis; bland annat en norskklingande röst som förmedlade att han skulle måla hennes tuttar om hon lovade att hoppa.

Måste ändå erkänna att deras musikanläggningar är av imponerande kvalitet.

Man får lägga detta till en av upplevelserna. :)
 
Toppen