• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Stöldförsök på hb

F

F.d. 55591

Guest
Ja då har vi fått vårt första stöld/inbrottsförsök på husbilen, upptäckte att det finns brytmärken på bodelsdörren och ena garagedörren. Nu brinner det i knutarna, ska inhandla rattkrycka och även gps spårare, givetvis är det anmält till polis och försäkringsbolag. Att man inte ska få ha saker i fred:mad:

F

F.d. 55591

Guest
Sv: Stöldförsök på hb

Hb står på våran garageuppfart 4 m från entrén. Men dom var väl här när man sov(-20 nu).

B

Bengt och Kerstin

Guest

tydligen får man inte ha något i fred inte ens på sin egen tomt fy själv har vi levande larm hund :twitcy:

F

F.d. 55275

Guest

Montera ett riktigt larm, har erfarenhet av Defa larm som larmar luckor,dörrar,motorhuv osv. Har även rörelselarm och utvändigt blåljus tillsammans med sirèn.
Har funkat för oss !:yes:

jojje

HBK Medlem
Kommun
ÖstraGöinge
HBK-Nr
3802
Medlemskap
2025

Ja,men brytmärkena kommer man inte ifrån såvida man inte har ett larm som larmar före åverkan ! t.ex. med utvändiga detektorer.

Jojje

F

F.d. 17667

Guest

Jag har med hinder sett till att husbilen inte kan köras iväg från tomten. Bilen är tömd på värdesaker o lämnad olåst. Slipper därmed brytmärken och larm.

Senast redigerad av en moderator:

Sörren

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
6735
Medlemskap
2024

Jag hade en schäfer iof "hund som hund" som låg nedanför mina fötter o vilade, men en lirare smög in i lokalen ändå. Så ha inte för stor tro på att du klarar dig, bara för en hund finns!!
:wideeyed:

EPersson

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2025

Ja,men brytmärkena kommer man inte ifrån såvida man inte har ett larm som larmar före åverkan ! t.ex. med utvändiga detektorer.

Jojje
Vitsen med larmet är att den blinkande dioden uppmärksammar tjuven om att den inte ska bryta för det kommer att bli livat om dörren öppnas.

Larm är avskräckande!

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Ja då har vi fått vårt första stöld/inbrottsförsök på husbilen, upptäckte att det finns brytmärken på bodelsdörren och ena garagedörren. Nu brinner det i knutarna, ska inhandla rattkrycka och även gps spårare, givetvis är det anmält till polis och försäkringsbolag. Att man inte ska få ha saker i fred:mad:
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan, jag undrar om rattkrycka och GPS spårare skulle hjälpa. Brytmärken med bilen parkerad utanför erat hus tyder nog mera på inbrott av bus, för att stjäla innehåll mer än hela bilen. Det är ju rätt svårt nu för tiden att få i gång och åka iväg med en bil. De flesta som kan det konststycket brukar nog även kunna ta sig in i en bil utan brytmärken.
Sätt dit ett bra larm i stället med blinkande lysdioder som syns och gärna en rörelsesensor på garageuppfarten som tänder utomhusbelysningen och kanske en siren tillkopplad på natten. Det kan kanske förhindra amatörtjuvarna från att börja bryta och sabba bilen.

M.v.h. JANKRO.

Toppen