• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stölder på Elmia mässcamping

janne A

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2024
Besökte som vanligt Elmia Husvagn Husbil i år. Stod fint parkerade på område 1 ganska nära servicehuset nedanför utställarparkeringen.

Råkade där ut för att, för första gången på 20 års campingliv, bli bestulen på grejor som stod utanför husbilen på natten. Stölden skedde på lördag natt och rörde egentligen inget jätteallvarligt (4 st gamla och reparerade men väl fungerande solstolar)

Undrar därför för det första om nån mer råkade ut för stöld på campingen under årets mässa och för det andra om nån har en idé om hur man skulle kunna larma grejor som står ute? (känns lite tråkigt att alltid behöva ställa in eller låsa fast)

//Janne
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Stölder på Elmia mässcamping

ja du man slutar aldrig att förvånas , det finns oärliga människor överallt, men man kan tycka att på en sån plats ska det inte ske , det är bara att ställa in allt löst, men då tar dom väl det som sitter fast istället, tur att man inte ser när det händer för då finge man ett enkelrum på Kumla,
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Stölder på Elmia mässcamping

Måste ha varit en fattig stackare, eller någon som förköpt sig på husbil.:rolleyes:

Nog för j--ligt att sånt kan hända där man minst skulle kunna förvänta sig en stöld.
Men jag är inte säker på att någon skulle reagera på om någon drar ihop stolar för att lasta in i bilen, i alla fall när bilarna står relativt trångt.

(såg för några år sedan ett par killar som lastade in låsta cyklar i en Volo combi helt öppet på gatan. Då bakluckan var öppen fick jag gå vidare till framsidan för att få tag i reg.nummret för att ringa polisen som även fick reda på tänkbar körväg. Dagen efter kunde man läsa i tidningen att det var folk med tvivelaktig bakgrund, oförsäkrad och oskattad bil, och full med stulna cyklar. Så de fick troligen sin försörjning tryggad ytterligare ett tag framåt.)
 

janne A

HBK Medlem
Inlägg
260
Kommun
Orust
HBK-Nr
4160
Medlemskap
2024
Sv: Stölder på Elmia mässcamping

Tack för tipsen .... både backsensorer och cykellarm verkar vara bra idéer.

//Janne
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Stölder på Elmia mässcamping

Vi blev bestulna på diesel o en termos som jag hyrt + en medlem i klubben blev bestulen på en brandsläckare på årsmötet som var här.
Den medlemmen som gjorde det har självmant gått ur klubben gjorde nog det när det uppdagades vem det var.
Fy för sådant "vuxet folk". Eller fattiga stackare kanske. Så jag blir ej förvånad över nånting längre. Men idag kommer det upp ett larm:)./susanne
 
Senast ändrad:

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Stölder på Elmia mässcamping

ja hade bekanta i östergötland som sålde husvagnar ,efter varje s,k, visningshelg
fick dom gå runt och sätta dit nya lampor i vagnarna ,tom dukar o prydnadsaker som dom ställt ut för att skapa lite miljö försvann ,
 
F

F.d. 3131

Guest
Sv: Stölder på Elmia mässcamping

Tackar för tipset ska skaffa sådant tack tack !!
 

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Inlägg
1.160
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021
Sv: Stölder på Elmia mässcamping

ja hade bekanta i östergötland som sålde husvagnar ,efter varje s,k, visningshelg
fick dom gå runt och sätta dit nya lampor i vagnarna ,tom dukar o prydnadsaker som dom ställt ut för att skapa lite miljö försvann ,
Det är rent ut sagt för jävligt att folk inte kan skilja på mitt och ditt.
Gunilla
 
Toppen